vrijdag 30 oktober 2009

30-10-2009 Molentocht 3 is verkend.



Vanmiddag het tweede deel van de Molentocht 3 maar eens verkennen. Het fietspad langs de Westerweg heeft een nieuwe asfalt laag, en het wegdek ligt zeker 15 cm hoger. Snel en een stuk veiliger. Ik vervolg mijn tocht ter hoogte van Burgerbrug. De Muis geeft niet thuis, dus ik zoek de molens op aan de andere kant van het kanaal. De zon laat zich pas laat zien. Het is in en om Alkmaar wel druk op dit uur van de dag. De Koedijkervlotbrug wordt gereviseert, en er vaart een veerbootje waar ik mijn Quest niet mee over wil laten zetten. Molen De Geest, midden in een woonwijk is gebouwd in 1556, en is een van de oudste in Noord Holland. Als ik de laatste molen voorbij ben, belt Yvonne alsnog terug. Ze heeft gisteren een poging gedaan om haar persoonlijk record van 250 km op een dag te volbrengen. Via de Houtribdijk naar de Veluwe, om er daar achter te komen dat je daar geen hoge snelheden kunt halen, omdat het er niet zo vlak is als hier in de polders. Bij Huizen werd het al snel donker. Haar poging strandde in Zaandam, en is bij haar ouders blijven slapen. Ze had toen 233 km op de teller. Ik heb haar voorgesteld om met meerdere een recordpoging te doen, door de twee dijken op een dag in de rondte te rijden, met start en finish in Burgerbrug. Iets voor Sebastiaan ? 62 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Sebastiaan zei

Goed plan, ff een datum prikken!
Groet,
Sebastiaan