zondag 11 oktober 2009

11-10-2009 Door Alkmaar en de Zijpe Polder




Het is 9.00 uur. Weeronline geeft deze zondag een 2, hoe durven ze. De zon schijnt niet, maar het is wel droog. Ik ga door Alkmaar fietsen, en op dit vroege uur is het er heerlijk stil. Ik fiets heerlijk dwars door alle steegjes en kom uitop het Begijnerbolwerk. Ik ben vlak bij de Molen van Piet, en die moet maar even op de foto. Ben ik nou ook al besmet met het molenvirus ? Ik kom ook langs de Gouden Engel, de nieuwbouwmolen in Koedijk. Een vaste lezer van dit blog liet weten dat we daar op 8 mei 2010 ook zeker langs moeten tijdens de molentocht. Ik kan nog wel tien molens noemen waar we ook langs moeten, we komen al langs 42 molens. Na de molen de Kijkduin in Schoorl even bij Schoorldam de brug over naar Koedijk. Bij de vlotbrug aldaar staat ook een molen en de Viaanse Molen is ook niet ver weg. Robbedoes kan ook mee in de Verhees Alleweder, als hij wil. Bij Schoorldam bel ik de Muis. Ik heb een Moiree 54 achterin liggen. Ze wil deze als achterband, zodat ze veillig de herfst en winter door komt. Ik kan gerust langskomen, Haar ouders zijn er en en vriend Guus is ook thuis. Ze heeft weer een druk programma, fietsen met haar ouders in Schoorl, hondentraining in het Annanasbos, nog even koken en vanavond nog werken. Haar ouders blijven op de hoogte van de avonturen van hun dochter door het lezen van de verhalen op onze blogs. De Muis heeft ook wel zin in het rondje Ierland volgend jaar. Haar ouders verhalen over hun tocht naar Land's End, en de waard en waardin van het Hof van Schoorl zijn ook eens drie weken door Ierland gefietst en nog wel in de regen, en hebben genoten van al het moois. Bij de koffie is er warme wafel, met ijs en slagroom. Ik kom maar weer eens in actie. Ik doorkruis de Zijper polder. Dan even kijken bij Eenigenburg, maar de toegang naar de kasteelruïne is afgesloten met een hoog hek. De eerste druppels regen vallen, en de wind trekt aan. Ik fiets dwars door Langedijk, en het Land der 1000 eilanden. 55 km gereden. Wordt vervolgd...P. s. Martje gaat zaterdag ook mee, op de open liggers. Het is op deze dag droog, wat zon, wind 3 Bft uit het n/w en 13 graden. Een 8 !!

3 opmerkingen:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Dat van de molen in Koedijk opperde ik, omdat deze molen staat voor het behoud van het molenaarsschap in al zijn vormen.
Dat is de doelstelling van deze stichting Johannes Bos.

Ik maak graag gebruik van de mogelijkheid om deze tocht mee te rijden in de Verwees Alleweder.
Al hoop ik stiekum dat ik dan mijn eigen Quest heb.
Sta nu op plek 74.
Had een beetje de hoop dat de produktie wat verder om hoog zou gaan.

Kees van Hattem zei

Beste Robbedoes. Ik sta op plaats 54. Ik kan ook Quest 209 nog even aanhouden. Gisteren Molentocht 2 op papier uitgewerkt. Deze staat gepland op 8 juni 2010. Ik/wij willen als eerste de Velomobiel promoten, en onze verslagen doen vervolgens hun werk. Groeten Kees.

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Ik neem aan dat je 8 Mei 2010 bedoeld.

Graag maak ik van je aanbieding gebruik, want dat zou helemaal prachtig zijn.

Gr
Rob