vrijdag 9 oktober 2009

09-10-2009 Eerst met Wim, toen met Sebastiaan en ook nog met Jan




Om precies 10.30 uur zit Wim al aan de tafel, terwijl ik me net omgekleed heb voor weer een stukje samen rijden. Eerst is er koffie, en we gaan vandaag naar het uiterste noorden. Ergens bij Schoorldam belt Sebastiaan dat hij om 13.00 uur klaar staat om zich bij ons aan te sluiten. Ik wijzig de route, maar Wim heeft wat moeite met het re-routeren. ik stel voor dat we links om gaan, de Schoorlse Duinen in. Al bij de eerste lange klim zie ik dat Wim niet zo snel kan volgen op mijn favoriete terrein. Al snel krijg ik te horen dat zijn linker achillis pees weer opspeelt. Koers wijzigen dus, en geen klimmetjes meer. Via Bergen aan Zee afdalen naar de Eeuwige Laan, door de villawijk, langs de Nesdijk en door de Sluispolder naar Alkmaar. Via de snelste weg tot aan Ranzijn, en Wim houdt het voor gezien, en gaat richting De Woude, maar wel met de dvd van de nu 75 jarige Leonard Cohen, die 3 jaar terug in Londen een concert gaf. Linkerbbeen omhoog en op een kussen, en samen met " So long Marian " genieten. Ik krijg weer telefoon. Sebastiaan zit in zijn Quest en komt me tegemoet rijden. Hij wil wel, net als ik eerst oostwaarts. Er staat best wel een fris oosten windje. Hij wil wel bij Jan Geel op de koffie in Oostwoud. Hoe we daar gekomen zijn weet ik nu even niet meer, maar we zijn er welkom. Jan zit boven weer eens in de klerenkast, en geeft uiteg over wat men zoal droeg in voorbije tijden. Ik laat Sebastiaan het museum even zien, en hij oogt enthousiast. Dan is er koffie, door Jan zelf gezet. Een koekje heeft hij ons niet gepresenteerd, maar dat kregen we later van Annie alsnog. Jan moest ook nog maar eens een stuk gaan fietsen volgens zijn vrouw, dus in no-time heeft Jan zijn fietskleren aan. Sebastiaan gaat voorop, en ik kom weer in Opperdoes. Ik hoor dat de oma en moeder van Sebastiaan hier vandaan komen, dus hij is hier bekend. Van Medemblik naar Werverhoof, door Hauwert, Zwaagdijk Oost en West om uiteindelijk in Avenhorn uit te komen. Sebastiaan duikt de Muizenpolder in op weg naar Driehuizen. Nu kunnen Jan en ik de snelheid omhoog gooien op de Walingsdijk, en Oostdijk. Ik sla de Korteweg in en zeg Jan gedag. Weer veel gehoord en gezien vandaag. Sebastian weet nu ook waar de gezegdes "Een blauwtje oplopen " en "Op je geld zitten" vandaan komen. 128 km gereden. Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

Sebastiaan zei

"... en nu kan de snelheid omhoog": alsof ik niet mee kon komen!!! Volgende keer gaan we voor straf een rondje van 150 km met een gemiddelde van 35 ;-)
En dan geen koffie met een koekje!
Groet,
Sebastiaan

Kees van Hattem zei

Beste Sebastiaan. Als ik de stal reuk, kan ik altijd nog wel 10 km per uur sneller. Volgende rit de twee dijken op een dag. En met 70 km per uur de Ketelbrug naar beneden. Halen we zeker 35 gemiddeld. Groeten Kees.

Wim Schermer zei

Hi Kees,
Dat je gek bent op onze muis vergeef ik je, maar dat je de Mijzenpolder nu naar haar vernoemt kan echt niet :)
Groeten,
Wim

Kees van Hattem zei

Beste Wim. Goed opgemwerkt! Ik zal de naam maar niet aanpassen, want dan valt het nog meer op. Gaat het al weer en beetje beter met je hiel ? Groeten Kees.

Quesjer zei

Kijken jullie wel uit met die Ketelbrug? Niet te vertrouwen!!
Zorg maar voor goede remmen, remparachutes niet overbodig, en ook een zwembroek kan maar zo van pas komen.....Het brugdek heeft al jaren last van plots opspelende stijgneigingen namelijk.

Groet van Quesjer.....