maandag 12 oktober 2009

12-10-2009 We gaan naar Zandvoort.....


Ik ben om 11.00 uur op De Woude, en Wim wil wel een stuk fietsen. Zullen we naar Zandvoort gaan ? is zijn vraag. Ik vind het prima. Heen via pont Buitenhuizen, Spaarndam, Bloemendaal, Overveen, Aerdenhout, Bentveld en dan komt Zandvoort in zicht. Ik kan me niet heugen dat ik ooit met de fiets hier geweest ben. Zo zie ja maar, met Wim kom je nog eens ergens, al wilde zijn Carmin Oregon ons eerst over de Schellingwouderbrug laten rijden, om aan de ander kant van het Noordzeekaal te komen. Het is prachtig fietsen in Kennemerland. Af en toe zon, en een enkele bui. Ik ben vergeten om mijn camera mee te nemen, en ik vraag Wim of ik van hem een foto mag gebruiken. De terug weg gaat zo dicht mogenlijk langs de kust. Ik denk dat we door de Amsterdamse Waterleidingsduinen kunnen rijden, maar die blijken ten zuiden van Zandvoort te liggen. We hadden door de Kennemerduinen kunnen rijden, maar dat doen we nog wel een keer. We rijden door Santpoort, en ik zie de stenen korenmolen de Zandhaas. Bij Velzen-Zuid komen we weer bij het kanaal, en meteen rechtsaf het fietspad op langs de Amsterdammerweg. Wim heeft er zin in, en de snelheid gaat omhoog tot 40 km per uur. De pont kunnen we zo op, en nog even langs de Nauernaschevaart fietsen, en bij De Woude zeggen we elkaar gedag. Morgen even naar Dronten voor wat gesleutel aan de Quest van Wim. 114 km gereden. Wordt vervolgd...p.s Ben Wiggers is er zaterdag ook met zijn Mango.

Geen opmerkingen: