vrijdag 2 oktober 2009

02-10-2009 Herfstrit verkend, 60 km





Vanmorgen fiets ik naar de Muis in Burgerbrug. Afstand 20 km vanaf mijn huis. Ik bel Yvonne als ik achterop het erf sta, en ze zit op een paard ergens in het land. Is aan het rijden met nog enkele meiden en komt mijn kant op. Er is koffie, en ik vertel dat we een uur later van start gaan. Haar vriend weet nog van niks, maar verwacht geen problemen. Ik ga de rit verkennen, en voor degene die niet kunnen wachten, volgt hier de beschrijving. St. Maartensvlotbrug over, Strandslag 15, Petten { achter ECN } langs, LF 1 volgen, strand Petten, langs de zee naar de Hontbos, meteen de duinen in en naar de Kerf, met uitzichtpunt. Korte pauze. Door naar Bergen aan Zee, boulevard, Woudweg { duinkaart kopen 1.60 euro } Heereweg links, Bergen aan Zee, Helmweg, Bleydesteinweg, Julianalaan, Beerenkuil, Nieuweweg, Hargerzeeweg, Hargerweg, tweede brug over rechts, Oude Schoorlse Zeedijk, Koogerweg, Mosterdweg, { De Putten } knp 22- 80- 29 Burgerbrug. Tips: warme kleren mee, er moet veel geklommen worden, monteer zo nodig achter een band met profiel, zoals de Vredestein Perfect Moiree 54 of 47, voor de zo nodige grip op de zandpaden en op nat wegdek met gevallen bladeren. Zorg dat je je voorganger en degene die achter je rijdt in het vizier houdt. Gebruik je middelste voorblad en blijf schakelen en vooral snelheid houden. 100 km gereden Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

Motoroka zei

Hoi Kees,

Wij hebben ook een leuk ritje gehad, naar dronten.
Ik las dat het een leuke rit wordt op de 17de ik heb alleen geen banden met profiel en heb net een nieuwe achterband gekocht Kojak dus ook echt glad.
Levert dit echt een probleem op want Katinka heeft ook alles Kojaks en dan zouden we 6 nieuwe banden moeten kopen voor de rit.

Ron

Wij hebben ook een Blog gemaakt.

http://motoroka.blogspot.com

Kees van Hattem zei

Beste Ron en Katinka. Ook met een gladde achterband is de tocht goed te volbrengen. Dan de snelheid maar iets lager in de bochten. Als voorband is de Kojak prima. Ik organieer de tocht en voel me dus ietwat verantwoordelijk dat alles goed gaat. Was het de as vav het trapstel ? Groeten Kees

Kees van Hattem zei

Beste Ron en Katinka. Ook met een gladde achterband is de tocht goed te volbrengen. Dan de snelheid maar iets lager in de bochten. Als voorband is de Kojak prima. Ik organieer de tocht en voel me dus ietwat verantwoordelijk dat alles goed gaat. Was het de as vav het trapstel ? Groeten Kees