zondag 4 oktober 2009

04-10-2009 Twee maal lek op zondag


Het is net 9.00 uur. Als ik de Quest uit de schuur wil halen zie ik dat de rechtervoorband plat is. Snel binnen en buitenband verwisselen en rijden maar. Ik ga naar Koggenland, het gebied onder Hoorn, met plaatsen als Warder, Schardam, Beets, en Hobrede. Er staat nogal wat wind, dus ik ga niet over de hoge dijken. Na de koffie in Etersheim, wordt ik achtervolgt door een groep race-fietsers. Het lijkt erop dat ze me voor Edam ingehaald willen hebben. Dat zal ze dus niet lukken. Ze komen even wat dichterbij, en ik ga even wat harder. Geheel buiten adem, en nauwelijks in staat om wat te zeggen, halen ze me in op het hobbel de bobbel straatje langs het water. Er zijn er bij die moeten wachten tot ze weer enigzins op adem zijn gekomen. Op de Zesstedenweg is er weer een viertal die aan wil haken. De wind van opzij, en ik merk dat ik naar rechts afdwaal. Wat is hier aan de hand ? De vier halen me zelfs in, en ik denk dat ik weer een lekke band heb. Ja hoor een langzame leegloper. Dan ga ik via Beets, Noord Beemster weer op huis aan. 65 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

jammer dat je niet op de herfsttrefen was