zondag 1 november 2009

01-11-2009 Hier is weer een nieuw avontuur van Majoor Kees en Juf Katje


Door Juf Katje
Op een mooie bewolkte zondagochtend op de eerste dag van november besloten Majoor Kees en Juf Katje samen een eindje te gaan fietsen..... Oke even serieus. Volgens Marian is Kees te lui om zelf te schrijven, dus heeft hij het aan mij gevraagd, terwijl hij de fietsen aan het binnen zetten is.
Vanochtend om een uur of 9 kwam ik aan bij Kees. Ik had Marian weer een hoop te vertellen dus Kees stond ongeduldig bij de deur te trappelen, omdat het volgens hem na de middag zou gaan regenen. Uitendenlijk om uur of half 10 vertrokken. Majoor Kees voorop en daar ging het over het nieuw geasfalteerde fietspad langs de Westerweg. Via het Verlaat naar en de Lage Hoek over het Opdammerdijkje naar Obdam, waar Kees uitgebreid vertelde over alle molens en de tocht (-ten eigenlijk want het zijn er 3) die hij langs alle molens in Noord-Holland wil gaan fietsen. Erg informatief allemaal. Wie is hier nou de juf zou ik denken. Via het rustieke Rustenburg naar De Goorn. Daar waren we eigenlijk al hard toe aan koffie. Kees bedacht dat hij ergens in zijn telefoon wel het nummer van Ron en Katinka moest hebben. Die hadden hem immers ooit een keer gebeld. Zelf had hij geen idee hoe hij dat in zijn mobieltje moest vinden, dus ik scrolde wat naar beneden en vond een onbekend 06 nummer. Tja dat bleek van de bijna onbekenden overbuurman te zijn. Een tweede poging wilde hij maar liever niet meer wagen. Dus het ging verder via Avenhorn naar Oudendijk, Beets en via een prachtig mooi fietspad lang de dijk naar Oosthuizen. In Etersheim liet Kees mij het oude 1-mans schooltje zien en hebben we genoten van koffie met gebak (sorry Muis, maar ik had best trek) in de Breek. Via de Oostdijk naar Purmerend waar Kees zich bedacht dat hij nu toch maar eens een foto moest nemen. Uh! Kees volgens mij hadden we onderweg toch betere kiekjes kunnen nemen. Hierna een stukje van de Fortenroute genomen. Over de Zuiddijk waar Kees weer voluit vertelde over alles wat hij wist over de drie forten die we tegenkwamen. Ik moet zeggen een dag met Kees is interessanter dan een dag op een middelbare school. We besloten nog even door De Rijp en Westgrafdijk te fietsen, ook erg mooi allemaal. Vlak na Noordeinde richting Grootschermer kwamen we een klein weidemolentje tegen, waar Kees toch ook nog even een foto van wilde maken. Tegelijk heb ik nog even met mijn nieuwe helmuitvinding (niet door mij uitgevonden) de Badmuts geshowed. Waar Kees voorstelde te water te gaan met Mango en badmuts. Door de Schermer ging het verder, waar de eerste druppels begonnen te vallen. Kees had je toch helemaal gelijk. Toch nog best droog overgekomen en heerlijk gefietst. Totaal 92km. Wordt vervolgd...
Groetjes Martje
Ps. Majoor Kees heeft nu doorgelezen en gekeurd dus klachten mogen naar hem.

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

luie majoor??? "kaskraskras" ongeschikt

Motoroka zei

Kees nu weet je nog niet hoe lekker onze koffie smaakt.
Voor een volgende gelegenheid we wonen op de Dwingel nr 72 Hoef je niet in de telefoonlijst te scrollen.
Katinka en Ron