maandag 16 november 2009

16-11-2009 Mooi rvs geknutsel en het werkt ook nog

Het is droog, maar voor hoe lang. Ik kom droog aan op De Woude. Na een eerste kop koffie, snel even met eigen ogen de paraplu / GPS houder bekijken. Knap staaltje vakwerk. Wim geeft een uitgebreide demonstratie, en alles werkt. Niets kan Wim nu nog tegenhouden om niet mee te gaan fietsen, als de weersdeskundigen regen en wind voorspellen. Ik krijg van Wim de goede raad om de jaarlijks met succes georganiseerde Oliebollentocht gewoon te laten voor wat hij is, in het midden van het land dus,en deze niet in Noord Holland te laten plaats vinden. Natuurlijk ga ik mee naar Urtecht. Vorig jaar zag ik dat er ergens in het land een Appelflappentocht was georganireerd. Voor de Noord Hollandse Velomobiel rijders is een Nieuwjaarsrit een idee, met oude bollen en warme kniepertjes als traktatie. Ik heb vanmorgen wel een mail naar Velomobiel gestuurd , met de vraag of het Velomobieltreffen 2010 in NoordHolland mag plaatsvinden. Vol verwachting klopt mijn hart !! De eerste vrijwilligers hebben zich al aangemeld. Mijn dank hiervoor. Wim is al druk bezig om de fietroute van ons rondje Ierland in Google Earth te zetten, zodat hij de tracks zo in de Carmin Oregon kan opslaan. Het is heftig gaan regen, en nadat Wim de buienrader even bekeken heeft, weet ik dat ik droog thuis kom. Even kijkt hij naar de weersverwachting voor morgen, en we spreken af dat we morgenmiddag als nog ons rondje Veenweide- Wormer en 't Twiske gaan rijden. Ik zie bij de eerste afslag links, voor de brug een dieplader met een hijskraan .De chauffeur heeft de bocht niet goed ingeschat, en de achterkant zakt gevaarlijk weg in de berm. Hij zal de hijskraan er af moeten rijden en het opnieuw moeten proberen, om met een veel te lange combinatie de bocht te nemen. 45 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Martje zei

He die Kees,

Mijn berichtje staat erop hoor. Trouwens mooi dat er nu al mensen willen helpen.
Groetjes Mart