zondag 29 november 2009

29-11-2009 Fietsen in de regen met Juf Katje


Om 11.00 uur gaan we voor een rondje. Het is net gaan regenen, dus het regen scherm op mijn Bell helm laat ik wat zakken. Martje heeft het windscherm op de kap, waar ze heerlijk achter schuil gaat. Ze moet even wennen aan de stilte om haar hoofd. Ze denkt dat ze wat snelheid moet inleveren, maar dat lijkt maar zo. Het windscherm is nu ook een regen scherm, maar het zicht is veel minder. Een ruitenwissertje zo een uitkomst zijn. Even denk ik of die ruitenwismagneten van een aquarium niet te gebruiken zijn. We gaan richting Almaar, Heiloo via de Boekelermeer en de Neyenburg. Door het Heilooërbos, de Alkmaarsehout weer op huis aan. Ik wil nog een rondje AZ stadion rijden, maar we komen voor een hoog hek tot stilstand. Omkeren dus, en langs de Schermerdijken en Park van Luna weer naar de Smaragd. 35 km gereden. Wordt vervolgd... P.s. Gisteren kreeg ik een mailtje van de productieleider van Velomobiel, met de mededeling dat mijn bestelde Quest nog dit jaar van de lijn rolt. Of ik maar even mijn wensen laat weten. Met het oog op de ronde van Ierland, het standaard crankstel, maar wel 11-32 tands cassette achter. Hoe zou het zijn om deze Quest uit te rusten met de grotere remtrommels ? Ik las ergens dat Wim er over denkt om remparachutjes mee te nemen. Morgen de opties maar eens met hem doorspreken.

5 opmerkingen:

marcel beekmans zei

je staat nog op de lijst voor jan.2010...

Mick zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Kees van Hattem zei

Beste Marcel. Dat ik nog op de lijst sta voor jan 2010 klopt, maar ik heb het mailtje van Ymte echt wel goed gelezen.

Robbedoes zei

Dat is mooi dat jouw fiets eerder komt.
Dat betekent ook dat mijn fiets ook eerder zal verschijnen.
Het eind van het lange wachten is in zicht.

Gr
Rob

Harrie en Rieny Somers zei

Beste. Ik las uw verhaal over een probleem met ruitenwissertjes. Wist je dat de allereerste eendjes (Citroën) ook een handmatig ruitenwissertje hadden? kun je zo simpel namaken, daar hoef je geen ingenieur voor te zijn. Gaat je in hescherm, kokertje met schroefdraad erdoor, een in een krukas gebogen metalenstaafje erdoor, en aan de voorkant een ruitenwisser. Klaar is kees. Groeten van Harrie Somers