woensdag 4 november 2009

04-11-2009 Tussen de buien door, was het droog

Vanmorgen even bij Matthijs langs op zijn werk. Bijpraten met een kop koffie, en om 11.15 uur zie ik iets geels voorbij flitsen. Het blijkt Cees R. te zijn. Hij komt voor een oriënterend gesprek. Hij wil, nadat hij zijn actieve loopbaan bij de marine beëindigd volgend jaar nog een dag in de week zijn opgedane praktische kennis op het gebied van het elektriek over dragen aan de jeugd. Er blijven dan nog genoeg dagen over om te gaan fietsen. Nu ik hem toch zie, even vragen op welke dag in juli 2010 hij naar Ierland kan afreizen. Een telefoontje met zijn Anita, en de vertrekdag is bekend. Op zaterdag 24 juli kunnen we vast met de King of Skandinavia of de Princess of Norway mee naar New Castle. De boot gaat om 18.00 uur geloof ik. Het zal een low-budget onderneming worden. Marian en haar camper gaan mee. We zullen helemaal self-supporing zijn. Terug in Nederland op maandag morgen 9 augustus ? Ik fiets een klein ronde Heerhugowaard. Zon, een stevige bui, en op de terugweg ga ik even bij Frisum langs, waar Sebastiaan T. kantoor houdt. De thee staat al klaar. We spreken af, dat als het lukt we zondag naar Wieringen fietsen. Dus Cees zet de kopjes maar vast klaar. Juf Katje gaat ook mee, en wie weet de Muis ook. Vertrek om 9.00 uur. Hij laat me zijn nieuwste lichtbron zien, om tijdens deze donker dagen nog een beter zicht te hebben, vooral rechts en in de berm. Het is een Sigma 90 lux led lamp met een zee van licht en drie standen, en een eigen accu. De rechter spiegel moest er wel voor wijken. 25 km gereden. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Cees zei

Als jullie de VTA (Vermoedelijke Tijd Aankomst) aangeven zorg ik dat de koffie gereed staat. Zou mooi zijn die periode voor de Ierse Quest invasie. Mvg Cees

Sebastiaan zei

Mijn extra (berm)verlichting is een Sigma PowerLED Pro met Lion accu. Zonder enige aanpassing op de plek van de rechter spiegel gemonteerd en de accu aan de binnezijde van de Quest met klittenband bevestigd. Verlicht uitstekend een deel van de weg en de berm. Vooralsnog zeer over te spreken. Op de donkere polderwegen voor mij een absolute must. Via internet voor ca. 90 euro uit Duitsland laten komen.