vrijdag 6 november 2009

06-11-2009 Wim zijn Quest nog sneller ?




Net 12.00 uur geweest. De zon schijnt, hoogste tijd voor een rit. Ik ga even bij Wim kijken op De Woude. Als ik voor de pont sta verteld de pontbaas mij dat hij Wim net overgezet heeft. Ik bel Wim en hij laat weten bij de pont van Akersloot te staan. Nou dan had ik hem toch tegen moeten komen. Als ik hoor dat hij door Wormerveer is gereden, wordt het mij duidelijk. Ik had de pontbaas moeten vragen wat " net overgezet " in minuten was. Ik zie dat Wim weer een aanpassing heeft gedaan aan de Quest, die het rijcomfort nog meer moet verhogen. Ik herken de hand van Eduard B in dit mooie afgewerkte windscherm voor op de schuimkap. Zijn ze te bestellen bij de maker ? Ik ga met Wim mee naar De Woude, en ik krijg meteen een kop espresso van Marian. We hebben het over de ANWB routeplanner, met zijn tekortkomingen. Ik was er anders heel blij mee. Eindelijk een programma die de route geeft van A naar B. Wim laat me de fietsrouteplanner zien van de Fietsersbond, en ben blij verrast met zo iets moois en vooral gebruiksvriendelijk programma. Ik moet maar meteen lid worden van deze bond. Nu Wim toch bezig is met de planner, vraag ik of hij de route voor dinsdag even opvraagt. Zo gepiept, en ook nog eens met allerlei voorkeuren, zoals: voor snelle fietsers, kortste-langste, door bossen en langs velden, en autoluw. Hij laat me ook even het boek zien van " Fietsen in Ierland " dat hij net ontvangen heeft. 45 km geredn. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: