zondag 28 december 2008

28-12-2008 Rit naar de Eilandspoder.

Om 10.00 uur ga ik warm aangekeed van huis. Op de Schermerdijk zie ik dat het glad is, door ijs en rijp. Mijn gedachten gaan uit naar al die ligfietsers die vandaag al vroeg op pad zijn om op tijd in Almere te zijn voor de oliebollentocht. De Avocets zorgen ook nu weer voor een goede grip op dit gladde asfalt. Ik probeer op een veilig stuk de Quest in een slip te krijgen maar dat lukt niet. Wat een band! Is er nu geen bedrijf die zo'n band kan fabriceren? Ik ga naar de Eilandspolder, de ingang is aan de Dwarsweg/Ringdijk, voorbij West Graftdijk. Er is hier een vogelkijkhut en een uitkijkpunt op een heuvel. Er staan twee hekken open die anders atijd dicht zijn, dus ik rijd zover mogelijk door, en zie het dorp Driehuizen. Bij Graft zie ik twee kinderen over een sloot lopen, onder toezicht van hun oudere zus. Morgen schaatsen?
In Noordeinde staat de 'Noorder Vermaning', een kerk waar ooit gelovigen werden vermaand om niet te zondigen! Bij de tegen- en zijwind hier moet ik stevig doortrappen om warm te blijven. Schoenen niet te strak aantrekken en tenen blijven bewegen is de remedie, en natuurlijk een hoog beentempo in de juiste versnelling.
45 km. gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: