De stang is uit het aluminium bevestingsplaatje gebroken. op de foto is duidelijk te zien wat er gebeurd is. De Nieuwe erin, nu van iets dikker materiaal. Na montage klopt de sporing niet, en het stuurt te zwaar. Bevestiging er weer uit, even afslijpen, herplaatsen en het stuurlager ingespoten met kruipolie. Bij het nieuwe bevestigingsplaatje blijken de gaatjes voor de bouten iets verder uit elkaar te staan. Dus stangen weer los, kogelkopjes teruggedraaid en weer controleren. En ja hoor, die Theo is een specialist want de Mango kan de weg weer op.
Ondertussen komt een splinternieuwe witte Mango aanrijden, net deze morgen afgeleverd. De eigenaar was al op weg naar huis maar het klittenband van de kap had losgelaten. Ontvetten, schuren, voorlijmen en het klittenband er weer op. De nieuwe Mango eigenaar had moeite met wegkomen. Nieuwe schoenen met klick systeem is even wennen. Hij kwam nog een tweede keer terug omdat hij zijn helm vergeten was.
De reparatie van mijn Mango valt onder de garantie ondanks de 66.000 kilometers die er al mee gereden zijn. Wat een service! De Mango gaat weer in de auto en we gaan op huis aan. Vlak voor het eind van de dijk ziet Marian lief een Alleweder rijden. Het is Jan uit Oostwoud. We rijden toeterend en zwaaiend voorbij en stoppen op de parkeerplaats om een foto te maken en te groeten. Hij was in Lelystad geweest, even een ritje nu zijn museum De Baan gesloten is. Hij heeft daar nu weer meer tijd voor. Ik vraag hoe het staat met zijn nieuwe zelfgebouwde Velomobiel. Hij heeft er net een proefrit mee gemaakt. De ketting liep wat aan, dat is nu verholpen. Als hij helemaal af is komt hij hem laten zien in Heerhugowaard, belooft hij.
Wordt vervolgd...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten