donderdag 25 december 2008

25-12-2008 Daggemiddelde weer gehaald.

Om 12.00 uur vraagt Marian lief of ik even twee "beste wensen" kaarten wil wegbrengen. Natuurlijk! Op naar Schagen, via de Westerweg en de Provinciale Weg. Nadat ik heel voorzichtig deze gevaarlijke weg twee maal oversteek ga ik linksaf de Tolkerdijk op. Na het buurtschap Tolke neem ik de kronkelende Galgendijk, waar ter dood veroordeelden die binnen het rechtgebied van Schagen vielen aan de galg eindigden. Via Groendijk, Sint Maarten, Sint Maartensbrug , en Sint Maartensvlotbrug, wat een unieke pontonbrug is, naar Sint Maartenszee. Langs de Hondsbossche haal ik de magische 50 km. per uur, en bij de Putte, een oude kleiwinplek, houd ik even pauze. Door naar naar Schoorl waar ik de Brede Duinen route volg, en waar ik aan het eind van de Teugenlaan een man zie staan met een retro bukfiets anno 1888, met een breed stuur, klassieke lamp maar wel met led's, en een vijfversnellingsnaaf. Op deze plek begint ook een wandelpad, het Rekerepad, genoemd naar een heel oud riviertje, al bekend in de Romeinse Tijd. Het Scermeer was de bron en het stroomde ook langs Alkmaar.
60 km. gereden.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

goed gedaan!! vanmiddag was mijn max 45,2 km/h op de wegtusen a'dam en hilversum:P goed bezig kees:P

gr marcel,