maandag 15 december 2008

15-12-2008 Naar de Woude om wiel te verwisselen

Om 12 uur ben ik in de Woude bij Wim Schermer. Vandaag gaan we het linker voorwiel van de Quest van Wim weer omwisselen. Het is vrijdag bij Velomobiel in orde gemaakt: een nieuwe remtrommel, maar velg en spaken zijn hergebruikt. Het verwisselen verloopt prima, en op het moment dat de Quest weer op zijn wielen staat, wil Wim direct een proefrit maken.
Maar... er liggen nog een paar onderdelen op de werkbank, te weten: een rubber ring, twee moeren en een metalen ring. Oeps... het wiel is aan de bovenkant nog niet geborgd. Ik vind het geen prettig idee, en probeer Wim zijn aandacht te vangen door te roepen. Hij reed namelijk al aan de overkant van het water, om even goed gang te maken en de remmen te testen. Maar gelukkig heeft Wim het zelf ook snel door. Als hij weer met de pont arriveert zetten we alsnog het wiel goed vast. Dan het magneeetje van de kilometerteller goed afstellen, en als dat gebeurt is, is het tijd voor een bakkie. Wim is zichtbaar tevreden.

Als ik op huis aan wil en op de pont sta, wil de pont maar niet vertrekken. Wat bleek nou? Er was iemand die even terug naar huis moest in verband met het vergeten van de portemonnee... dat kan alleen op de Woude! Het wachten duurt zelfs de pontbaas te lang en hij brengt mij eerst naar de overkant.

Op de terugweg zie ik op de Westdijk ter hoogte van de kaasboerderij een stuk of tien deux-cheveaux staan. Waarschijnlijk is er weer een personeelsuitje en doen de eenden mee aan een rally/toertocht. Zie http://www.ducktrail.nl/. waar vermeld staat dat er in drie regio's toertochten worden georganiseerd. Men beschikt over 47 klassieke eenden.

Als ik langs Overdie Metaal rijd, zie ik daar een levensgrote draak staan. Die moet op de foto, want Marian lief is een draak... volgens de Chinese astrologie. Een water-draak.

Bij thuiskomst ligt er een briefje in de bus van Matthijs. Hij is aan de deur geweest, maar trof niemand thuis. Ga morgen even langs om wat af te spreken.
36 km. gereden.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

maargoed dat je er op tijd achter gekomend bend ja!!! leuke eendjes staan er op de foto:P

groetjes marcel