woensdag 10 december 2008

10-12-2008 Oud wordt weer nieuw

Het belooft vandaag een mooie dag te worden. De zon schijnt volop, en het is 7 graden. Om 12.00 uur haal ik de Quest uit de stalling. Waar gaat de rit naar toe? Richting Schagen ga ik deze keer. Via de Westdijk naar Oudkarspel, om te kijken of onze zoon Maarten aan het smeden is. Geen rook, geen vuur! Hij is er niet. Ik vervolg mijn rit de Ambachtsdijk op naar Kolhorn , waar ik een foto maak van het vernieuwde recreatiepark De Holle Boom. Daar vandaan ga naar St. Maarten en neem de Groenedijkerweg. Dan ben ik snel in Schagen. Maarten is mogelijk in de garage aan het werk aan zijn VW stijlbus. Niemand aanwezig. Dan ga ik door naar Schagerbrug en de West-Friese Omringdijk op. Stukje Nieuwedijk, de Oudedijk en naar Valkkoog.
In Enigenburg staat de ruïne van het voormalige kasteel Nieuwdoorn. Dit dateert uit dezelfde periode als de voormalige drie burchten bij Alkmaar en kasteel Radbout in Medemblik. Nieuwdoorn wordt gerevitaliseerd! 'De Herstelling' (een leer-werk project, dat ook de Stelling van Amsterdam onderhoudt) gaat de werkzaamheden uitvoeren. Ik schiet er een paar plaatjes. Via Krabbendam en Schoorldam weer op huis aan. Ik ga nog even langs bij Matthijs Leeghwater, maar eerst de telefoon opnemen: 'We hebben je gezien, ga je oliebollen halen?' Dat was dochter Wanda, die met Suzan, Vinny en Marian daar ook net liepen. Ik was het niet van plan, maar vind het wel een goed idee. Matthijs is al op huis aan, weet Mark Mango Wolterman mij te vertellen. Hij voelde zich niet zo lekker aldus Mark. Op naar de oliebollenkraam, en dan op huis aan om de oliebollen te keuren. Ze smaken weer voortreffelijk!

's Avonds belt Matthijs en vertelt dat hij inderdaad even flink 'in de lappenmand' heeft gelegen. Werkt momenteel niet op volle kracht en komt volgende week een bakkie doen. Rustig aan Matthijs, en lekker uitwaaien tijdens het fietsen!
60 km. gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: