dinsdag 23 december 2008

23-12-2008 Eerste deel West-Friese Omringdijk.

Precies om twaalf uur vertrek ik om het eerste stuk van de West-Friese Omrngdijk te fietsen. Ik volg de route zoals we die 13 september j.l. met zestien velomobielen gereden hebben. Het is somber weer, maar ik heb er zin in. Bij Schagerbrug is de weg nog steeds opgebroken, met de fiets kun je wel over het voetpad, zij het dat ik naast een loopplank terechtkom en alsnog uit de Quest moet. Bij Kolhorn hebben ze de Waardpolderbrug gesloopt, om de aanleg van de Ansjovis Haven te realiseren. Naast ansjovis was Kolhorn ook bekend als doorvoerhaven van turf. Er staat nog een oude turfschuur. Ik rijd de dijk tot de afslag naar Aartswoud en ga rechtsaf naar Nieuwe-Niedorp. Ik volg de Provincialeweg en de Westerweg naar huis. Misschien ga ik morgen het tweede deel rijden. Dan kan ik meteen zien hoever ze nu echt zijn met het op hoogte brengen van de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen.
70 km. gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: