zaterdag 30 januari 2010

30-01-2010 Het sneeuwde al in Oostwoud



Vrijdagavond belde Jan Geel. Er lag alweer een laag sneeuw in zijn dorp. Hier ligt nog geen vlok, maar de weersvoorspelling beloofd niet veel goeds voor ons Velomobilisten. Als ik vanmorgen uit het raam kijk, weet ik al genoeg. Sneeuw ruimen, foto's maken en afwachten tot de strooiwagen komt. Om 8.30 uur hoor ik hem aankomen. Er wordt wat sneeuw opzij geschoven, wat zout ? gestrooid, en na een kwartier komt hij nog eens langs. Wat ik zie is dat de Smaragd weer een glijbaan wordt, door de platgereden 10 cm sneeuw. De rit voor vandaag in de Quest zit er niet in, en hoe het morgen op de wegen is blijft afwachten. Ik ga toch maar weer genieten van deze witte wereld. De houtkachel brandend houden, en een stukje sleeën met kleinkind Vinny. Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

Motoroka zei

Hallo Kees,

Het zit niet echt mee met de geplande weekend ritjes, ik heb ook nog even zitten denken om mee te gaan richting den helder maar vermoede al minder weer en heb dus maar afgewacht.
Ik las in de krant dat het hoogheemraadschap nhnk maar 65km van de 1400km polderwegen gaat strooien. dus dat zal wel niet echt te fietsen zijn als ik hier voor de weg (doorgaande weg naar het winkelcentrum )al zie, is het op de buiten wegen niet veel beter, Katinka ging vanmorgen om 8.15u naar Koog a/d Zaan en de A7 was ook al niet veel aan gedaan.
zelf wel wat lichaamsbeweging gehad, de straat, de stoep en de steeg om het huis en bij de buurvrouw en andere buren sneeuw vrijgemaakt. Van de week nog wel gefietst naar het werk, is niet ver 9km maar met -13gr toch wel koud hoor.

groetjes Ron.

Kees van Hattem zei

Dag Ron en Katinka. Net als ik dit lees, en even naar buiten kijk zie ik dat het weer is gaan sneeuwen. Dat wordt morgen weer thuisblijven. Ik ga maar wat houthakken voor de beweging ! Groeten kees.

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Ik denk ook dat het beter is om morgen thuis te blijven.
Het ziet er niet naar uit dat het morgen beter is.

Gr
Rob

Kees van Hattem zei

Beste Rob. Het is nu zondagmorgen, en de straat is nu een echte ijsbaan. Er zijn zelf auto's die niet eens normaal een bocht kunnen nemen, zonder op een paal te botsen of een ander voertuig. Er komen zeker betere tijden !!. Morgen maar weer fris aan het werk. Groeten Kees.

Robbedoes zei

Hoi Kees,

We wachten de zachte tropische moesons maar rustig af :-)

Morgen heb ik nog een vrije dag, maar er komen wat mensen een offerte uitbrengen bij ons thuis.
Dus helaas geen tijd om te fietsen


Gr
Rob