donderdag 14 januari 2010

14-01-2010 Aanlopen achterband verholpen.




Om 12.00 schijnt de zon volop, hoogste tijd voor een rit in de Schermer. Op de Korte Schermerdijk valt amper te fietsen. Nog een ijs en sneeuw bende. Ik hoor de band nog steeds aanlopen. Ik stap uit en trek met moeite de achterste ketting afscherming los, en plaats deze weer terug zonder deze te vast aan te drukken. Ik ga weer fietsen en het is stil achterin. Ik fiets terug via de Zuidervaart en de paralelweg van de de N242 en zie dat ook hier nog op sommige plaatsen nog sneeuw en ijs ligt waar je door heen moet ploegen. Als ik net de fiets achterom heb gezet komt Jan Geel voor een koppie thee, en voor een boodschap. Voor mij heeft hij twee windkapjes mee voor de trapgaten. Jan heeft weer flink gesleuteld aan zijn Quest. Lagers van het achterwiel die stuk waren vervangen, en het achterwiel stond enigzins uit het lood, waardoor zijn fiets niet helemaal rechtdoor ging. Met een laser het achterwiel gericht, en een 2 mm plaatje aluminium extra aangebracht op de plek waar de achterbrug is gelamineerd in de body. Jan heeft in Heerhugowaard een borstelmachine gezien die eindelijk de fietspaden van sneeuw en ijs prut ontdoet. Zou ene Hans W hier de hand in hebben ? 30 km gereden. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Wim Schermer zei

Hi Kees,
Ik was net bij je thuis. Nu langs de westkant van de A9 gereden en dat ging uitstekend.
Groeten,
Wim

Wim Schermer zei

Kees,
Staat jouw computerklok wel op de goede tijd?
Er verschijnen wel erg vreemde tijdstippen op je blog.
Groeten,
Wim