zondag 17 januari 2010

17-01-2010 De doorgaande wegen zijn weer schoon



De wegen zijn weer goed te berijden, tenminste de doorgaande wegen en fietspaden. Ik ga via de Noordervaart naar Schermerhorn. Ik meet mijn krachten nog even met een wielerploeg met volgauto die aan de andere kant van de vaart rijden. Met 40 km per uur blijf ik ze ver voor. Ik ga de Mijzenpolder in en kom zo weer in Ursem. De zon is er, en het is heerlij fietsen zo. Als ik thuis kom spuit ik de fiets schoon, en maakt een foto van de carbon kettingafschermer. Ik heb de bovenkant iets verbreed met een stuk hengel. Wat blijkt namenlijk ? onder het rijden zie je steeds de ketting onder je door gaan. Nu dus niet meer. Wim, de bovenkant moet 30 mm breed worden. Optioneel is dit mooie en stille carbon kettingafschermer er voor 50 euro. Rob Kaag heeft zich vrijdag avond al gemeld met zijn Quest. Hij had het gevoel dat hij te laag zat, en zodoende te weinig voor zich uit zag. Stoel maar eens aangepast. Hij zit nu met zijn schouders net onder de rand, en dat lijkt mij de beste positie voor een beginnende Questrijder. Je kan altijd nog je zithouding na vele kilometers en rijervaring aanpassen. 49 km gereden. Wordt vervolgd...

5 opmerkingen:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Waarvoor dient het stuk klitteband dat naast het stuur op de grond zit?
Het is de plek waar je je voet als eerste neerzet.

Gr
Rob

Kees van Hattem zei

Beste Rob. Om niet uit te glijden met sneeuw of modder onder je schoen. Dit is me een keer gebeurd in quest 209. Groeten Kees.

Martin de Haan zei

Dag Kees,

Dat heb ik opgelost door hier Griptape op te plakken (antisliptape). Glij je nooit meer uit met je schoen.

Ben wel benieuwd hoe de nieuwe remmen en koplamp je bevallen. Zou je daar meer over kunnen vertellen?

Groetnis, Martin -roadrunnerquest- de Haan

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Ik heb meteen en stuk griptape besteld.
Daar houdt ik vast wel van over.
Dan kan jij daar ook meteen een stuk van gebruiken als je dat wilt.

Gr
ROb

Kees van Hattem zei

Beste Miep-miep! De lamp is de Supernova E3, en is al uitvoerig beschreven op het blog van ene Wim Schermer. Ik kan nu met een gerust gevoel de donkere polders in als ik dat wil. Groeten Kees.