woensdag 20 januari 2010

20-01-2010 Jan Geel komt als geroepen




De Muis is op tijd. Ik ben nog niet binnen voor een kop thee, of Jan komt achterom. Hij wil ook wel even mee sleutelen, wat trouwens zijn grootste hobby is. De cranks moeten er als eerste af, maar dat wil niet lukken. Een speciale massieve vuldop is een noodzakelijk hulpmiddel. Dan het trapstel er maar in zijn geheel onderuit. Het gaat even goed niet lukken. Ik stuur Yvonne met het geheel naar Vittorio, en daar is het zo gepiept, en kosteloos. Nu de de as nog uit het huis. Zelfs Jan lukt dit niet op deze lokatie. Heeft deze mee naar huis genomen, en ik hoor net dat het daar wel gelukt is, al zat alles wel erg vast. Morgen ga ik met Wim even naar Oostwoud om het onderdeel weer op te halen. De remmen blijken ook vast te zitten. Kabels even los, en olie op de cruciale plekken. Ook ziet Jan nog dat het linker wiel " lacht " of te wel een lichte slag heeft. Blad met 57 tanden wordt vervangen door de standaard 53 tands. Later zie ik dat er een spaak gebroken is. De Muis moet met haar " Quist " naar Oostwoud, dan wil Jan het wiel wel even richten. Yvonne laat de fiets nog even hier, en als alles weer op zijn plaats zit komt ze de Quest weer ophalen. Wordt vervolgd...

4 opmerkingen:

Wijnandt zei

Heel sfeervolle foto's, 't lijken wel scenes uit 'n Harry Potter film.

Straks kunnen jullie de Muis niet meer bijhouden als haar Quest weer net zo licht loopt als de bedoeling is.

Mick zei

Voor de geïnteresseerden (0):De zwarte kunstof delen ABS hebben BSA-draad. Net als de pedalen is dat rechtse draad aan de rechter/tandwielkant, linkse draad (dus met de klok mee eruit)aan de enkelpedaal-kant.
Dat is dus de theorie achter het draaien met je voet begrijp?

Robbedoes zei

Die foto met Jan Geel in jouw schuur :-)

Da's idd een scene uit een HP film

Gr
Rob

Unknown zei

Hallo Kees, Jan en Yvonne,
Wat doen jullie met Yvonne's 57 buitenblad? Als je die over hebt houd ik me aanbevolen!
(natuurlijk wil ik wel iets betalen of voor een zak smakelijke walnoten uit eigen tuin?)
Gegroet,
Wim Rutten