zondag 24 januari 2010

24-01-2010 Niet fietsen en hulpkreet uit de Hoofdstad




Gisterenavond heb ik Rob maar afgebeld Er lag hier toen al 5 cm sneeuw. Vanmorgen het dubbele. Eerst maar eens sneeuw ruimen. Er wordt weer zand gestrooid i.p.v zout. Bij Marian op kantoor bij het Hal Trade Centrum is alle sneeuw al weggeborsteld. Zij moest daar e.e.a. ophalen voor de vakantiebeurs in het AZ Stadion. Zo kan het dus ook! Macel "Beekie "Beekmans heeft een krakende trapas. Het zelfde euvel als bij de Quest van Katinka, die er gewoon mee naar Borkum mee gefietst is om het daarna in Dronten te laten verhelpen. Even met een speciale tool de bus even vasterdraaien, wel in de juiste richting. Daarvoor de crank er even aftrekken. Als er weer gefietst kan worden, mag Marcel bij hoge uitzongering zijn Quest even in de verwarmde garage van Wim neerzetten, en dan zal ik het euvel verhelpen. Ik zag bij de rijwielzaak Vittorio dat ze daar nu de hele lijn van BBB voeren, mooi gereedschap voor de doe-het-zelver. Ik kan nog wel wat van dat spul gebruiken, want goed gereedschap is een eerste vereiste. Wordt vervolgd. P.s de Ierland- gangers graag na deze sneeuwoverlast rond de tafel met een glas Jameson, om de details te bespreken van ons rondje in juli/aug.

7 opmerkingen:

Mick zei

Die kar links-bovenaan; Is dat geen Sneeuwvrolet?

marcel beekmans zei

ik heb net een filmpje naar hhw en de woude gesgtuurt, met de ratel die ik onderweg tijdens het trappen hoor,

http://www.youtube.com/watch?v=Je5oXv2KzeY

welicht dat de fiets nog ff beter moet worden afgesteld, als ik dan toch in de woude ben, meteen dat ook mee nemen als het kan, lees de mail,

groet marcel

Motoroka zei

Hallo Alle techniekers,

Het geluid bij Marcel lijkt wel gewoon de ketting tegen de kettinggeleider van het voorblad.
(Slepend/ratelend geluid)

De voorderailleur kan slecht afgesteld zijn of verdraaid,zat niet goed vast, dat heeft katinka ook gehad.

Groet Ron

Robbedoes zei

Als ik het filmpje van Marcel bekijk lijkt het idd meer het aanlopen van de ketting tegen de kettinggeleider

gr
Rob

ps het was idd een goed idee om niet te gaan fietsen.
Dat had meer worstelen dan lekker rijden geworden.

marcel beekmans zei

pps:

de de doorgaande wegen waren hier wel goed tot zeergoed begaanbaar alleen in zaandam bi de mack was het ff afzien... dar ff halve pirouette gemaakt... was ff gladder dan verwacht

Mick zei

Ik wil anders ook wel ff kijken hoor Marcel: Eén voertuig tegelijk dan hé?

marcel beekmans zei

de quest laat ik liever door kees ff doen mick, kees is zelf ook een quest-rijder en is best techiche, dus als kees tijd heeft, hoor ik het graag,

groet marcel