donderdag 21 januari 2010

21-01-2010 Mooie rit door West- Friesland



Om 11.00 uur is Wim hier voor een kop koffie, en voor een tweede rit samen. We gaan naar Oostwoud om bij Jan de trapnaafhouder op te halen, waar hij met veel moeite de naaf uit heeft gekregen. Wat bleek, de naaf zat er iets geforceerd in, dus moest er met kracht weer uit. Ik blij, de Muis blij, het trapstel kan ik monteren, en de derailleur afstellen. Yvonne moet nog wel even in de Quest zitten voor de juiste afstand van het trapstel, nu de cranks korter zijn. We krijgen het schaalmodel, 1 op 8 te zien van de T Ford model 1911. Tot in de details nagebouwd met de zelfde materialen als het origineel. Jan heeft zich ineens omgekleed, en gaat met ons mee fietsen. Ik mag voorop en we rijden in een straf tempo via Hauwert, Nibbixwoud, Wogmum en over de Spierdijk naar Avenhorn. Dan door de Beemsterpolder, via Schermerhorn, Grootschermer en Driehuizen naar De Woude. Daar is er koffie met turkish delight. Deze calorieën zijn een welkomen aanvulling op mijn diëet. Om 16.00 uur gaan Jan en ik weer verder. Samen de Westdijk afgereden, en bij de Omval gaat Jan richting Stompetoren. Aan een mooie rit komt een eind. 95 km gereden. Wordt vervolgd...
P.s Volgende week wil Rob Kaag ook graag een tocht meerijden. Zondag kon wel eens een mooie dag worden !

4 opmerkingen:

Sebastiaan zei

Wat nu Kees, ben je op dieet??
(en? scheelt het al wat? ;-)

Groet,
Sebastiaan

Kees van Hattem zei

Beste Sebastiaan. Ik word nog al eens geplaagd door een mede Ierlandganger, dat de 15.000 hoogtemeters makkelijker door mij overwonnen worden met een kilo of 5 minder eigen gewicht. De persoon in Questie zo het liefst voor de tocht in een 26 kllo zware/lichte carbonQuest rijden. Groeten Kees.

Wim Schermer zei

Hi Sebastiaan,
Ik doe het niet voor Kees hoor, maar voor Marian.
Marian slaapt bovenin de camper achter Kees. Ze klaagt er steeds over dat ze 'over een steeds hoger wordende berg moet klimmen'. Als dat zo doorgaat gaat Ierland ook niet door. Ik maak me dus grote zorgen, ook om die 15.000 hoogtemeters :).
En die 5 kilo, mogen er ook wel 10 worden ;).
Groeten,
Wim

Marian zei

En dan hebben we het nog niet eens over andere -niet nader te noemen- posities ten opzichte van de berg...

groet, Marian