zaterdag 24 april 2010

24-04-2010 Poldertocht met 20 km extra




Om 9.45 uur fiets ik naar het vaste vertrekpunt van de toertochten van de Heerhugowaardse Velomobiel en Ligfiets Toerclub. Er staat een busje en ik zie Mark-Jan Bastian en Elly Boetekees. Even later komt Arie ' oprolletjes.nl ' Kastelein aanrijden, Het wachten is nog op Beekie, maar die blijkt deze tocht helemaal vergeten te zijn. Hij laat weten dat hij bij Oosthuizen als nog gaat aansluiten. Wim wacht op de groep bij het kanaal. Arie stelt voor om bij hem thuis koffie/thee te gaan drinken. Paula is aangenaam verrast met dit stelletje ongeregeld. Als we langs de Zesstedenweg rijden, zie ik een gele Velomobiel, met een ligfietser erachter onder aan de dijk rijden. Het zijn Beekie, op de open ligger, en Peter ' Sluipwest ' Hoogmoed uit Bergen, in zijn Strada 2. Onaangekondigd sluip hij de Bende van Wim binnen. Altijd leuk om nieuwe gezichten te zien ! Op de Dijk in Volendam is het op dit uur, en met dit mooie weer erg druk. Ik toeter en bel me door de menigte heen. Op naar Marken, en ik ga naar de vuurtoren Het Paard van Marken, waar we een kwartier pauzeren voor de lunch. Naar Durgerdam boven op de Dijk. Er zijn hier weinig fietsers, die rijden elders de Ronde van Noord-Holland. Mark-Jan verlaat hier de groep. In Broek in Waterland is de weg verspert door een platte kar. Arie wil er onderdoor rijden, maar komt met het hoogste punt van zijn Quest vast te zitten. Wagen een stukje achteruit en hij kan terug. Beekie rijdt mee tot de ingang van Het Twiske. Mist hij wel het mooiste stuk ! Vlak bij Almaar sluipt Peter door de tunnel en ik kan nog net naar hem zwaaien. Tot de volgende tocht ! De Zaanse Schans komt te vervallen, want als ik weer thuis ben staat er 162 km op de teller. Volgend jaar weer, en dan wel naar de Schans en door de Schermer. Wordt vervolgd. P.s maandag mer Wim en Rob naar Velomobiel.nl

Geen opmerkingen: