zaterdag 17 april 2010

17-04-2010 Onverwacht met Pé op stap



Om 9.30 uur belt Pé, met de mededeling dat hij vandaag een dag vrijaf heeft gekregen. Hij vraagt of ik nog ga fietsen vandaag. Nou daar laat ik andere werkzaamheden voor schieten. Hij drink eerst zijn kop koffie leeg, en dankomt hij mijn kant op. Waar de rit heen gaat zien we dan wel ! Pé laat niet lang op zich wachten. Na een kop koffie hoor ik dat er een uitnodiging voor een familiedag bezorgt moet worden in Midden Beemster. Dus weer een postzegel uitgespaart ! De rit gaat dan verder naar Kwadijk, Edam en Etersheim, waar we bij de Breek even buiten in de zon koffie met appelgebak nuttigen. Ik moet in Zwaag bij Fietspunt.nl een bestelling ophalen. Op de weg daarheen komt Pé langs wel tien familileden en kennissen, en ze worden alle begroet met getoeter, of ze nu thuis zijn of niet. Daarna door naar Wervershoof, Medemblik en door de Wieringermeerpolder die vandaag 65 jaar geleden door de bezetter geïnundeerd werd, door de dijk op te blazen. Bij Pé thuis even bij tanken en als ik via de Langereis en de Oostdijk weer thuis ben heb ik 125 km gereden. Morgen met 10 broers en zussen met aanhang en ons mam van 86, ter hare ere 6 uur op een boot. Dat zal voor mij een hele zit worden !! Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Robbedoes zei

hoi Kees,

6 uur op een boot. Wat zal jij tot rust komen :-)
Ik ga morgen eerst wat foto's maken bij Stokman daar komen n.l. 80 oltimer Renault's.
Daarna naar Vos in Zwanenburg om te kijken of ik daar wat goedkopere Sidi schoenen kan scoren.
En dan nog door naar Amsterdam om het zorgplan voor mijn moeder te bespreken.
Al met al een lekker fietsdagje al zeg ik het zelf.

Gr
Rob