zaterdag 10 april 2010

09-04-2010 Heerhugowaard-Nijland Fr 98 km




Om 10.45 uur ga ik rijden richting Den Oever, waar ik aan het begin van de Afsluitdijk Ben Wiggers hoop te treffen. Als ik langs de Alkmaarse weg fiets vlak voor Middenmeer, hoor ik achter me een vrachtwagen toeteren. De dubbele combinatie is rood met bruin en ik zie de Fa Jonkers op de zijkant staan. Dat moet Rob Kaag zijn, en die gaat toevallig zeker ook de Dijk over. Laat hij me nou even later bellen dat hij aan het begin van de Dijk een witte Mango heeft zien rijden, met daarin een wat oudere man met een baard. Dat moet Ben zijn, en even na de brug in de Dijk zie ik hem naar me toe komen rijden. Samen rijden we in een rustig tempo richting Friesland.Net voorbij het monument wil Ben wel en uitrolproef doe Mango vs Quest.We stoppen en laten onze fietsen uitrollen vanaf de bult aldaar. Ben telt het aantal strepen, en komt op 17, dat de Quest verder uitrolt. Qua gewicht zijn we nagenoeg gelijk. Ter correctie een streep eraf. Een meetlint heb ik niet bij me, maar het zijn heel wat meters verschil. Na Makkum gaan we richting Exmorra en al gauw rijden we door Bolsward en dan naar Nijland, waar de ontvangst allerhartelijkst is. Ben zijn vrouw was benieuwd hoe dit bendelid er uit zag, en zich gedroeg. We hebben het verder de hele middag en avond over Ierland gehad, met muziek en beelden op de tv. Ik heb mijn leeftijd gehaald met het drinken van heel wat allerbeste whiskies, sommige wel 15 jaar oud. Daarop heerlijk geslapen en morgen fris weer op. Wat Ben niet weet, en ik ook niet hoe het komt dat er whisky gestookt wordt van zowel 40-43-46% alcohol. de ingrediënten zijn toch het zelfde ? 98 km gereden Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Robbedoes zei

Wat een leuke 1ste foto :-)