maandag 19 april 2010

19-04-2010 Jong leven in de duinen



Als ik om 10.45 uur richting De Woude ga, zie ik aan het begin van de Westdijk een grote zwart-witte poes op de weg liggen, waar net een tractor met laadbak overheen gereden is. Het ziet er niet fraai uit, en ik sleep het beest de berm in en waarschuw een aanwonende, Na koffie en kort bijpraten, stelt Wim voor even een duinjaarkaart te halen in Castricum. Daar aangekomen moeten we zeker nog drie kwartier wachten voor we er terecht kunnen. Dan maar zonder kaart de duinen in. Woensdag gaan we het nog eens proberen, en dan kunnen we door de duinen naar Wijk aan Zee. Het is weer prachtig fietsen in de duinen waar de Konick paarden veulens hebben, en ook zie ik bij Bergen aan Zee een Schots Hooglander stierkalfje. We rijden een stuk van het gladde nieuwe gietbetonnen fietspad langs de Zeeweg. Mooie testlokatie ! Via de Zuidermeer Polder komen we in Heiloo, en we vinden onze weg naar de pont bij Akersloot. Van de pontbaas horen we dat een gele Questrijder er averij heeft opgelopen bij het oprijen van de pont. Wie is de ongelukkige ? Wim merkt bij het afrijden van de pont dat er iets mis is met de stuurinrichting. Bij controle zie ik dat er een borgmoer van een stuurstangetje verdwenen is. Snel een ander er op gedraaid en Wim kan richting De Woude. 92 km gereden. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Robbedoes zei

Hoi Kees,

Ik was het niet.
Had vandaag te veel huishoudelijke klussen.

Gr
Rob

Robbedoes zei

Vergeet ik nog te zeggen dat het kalfje er echt geweldig uitziet.

Gr
ROb