maandag 22 juni 2009

22-06-2009 Met Wim terug in de tijd.

Vandaag even naar de begrenzing kijken van de achterderailleur van de Quest van Wim. Eerst nog even de moeren van de rechter veerpoot aandraaien en borgen. Het stelschroefje iets verder aan gedraaid. Wim stapt in en gaat luchtfietsen en schakelen. Wim is tevreden, en wil nog wel op pad vandaag. De rit gaat naar Castricum, en vandaar via de Zeeweg de duinen in. We nemen de Staringweg tot aan Egmond aan de Hoef. We gaan via de Heereweg terug. Wim laat me zijn geboortehuis zien, en we fietsen de Bleumerweg af, waar aan het einde nu een camping is. Zijn vader tuinierde hier vroeger samen met ene ome Cor. Een plek om tot rust te komen! Aan de Bleumerweg staat ook het huis wat zijn vader eigenhandig gebouwd heeft in de jaren 3o van de vorige eeuw. Ik stel Wim voor dat ik hem mijn geboortegrond ook wel wil laten zien. Op zondagmorgen 5 juli kan hij mee fietsen als ik bij ons mam op de koffie ga in Oirschot, de Parel van de Kempen. We zijn dan in Tilburg, wat een uurtje fietsen is, via Moergestel en mijn geboortedorp Spoordonk, naar Oirschot. Het was een mooie rit. 70 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: