maandag 29 december 2008

29-12-2008 Naar de Woude over een pontonbrug.

Om 12.00 uur stap ik in de Quest voor een bezoek aan Wim en Marian Schermer om even bij te praten . Verse eitjes mee. Het is -1.5 graden, en er waait een koude snijdende wind, maar wel volop zon. Bij de Woude aangekomen is er geen pont te zien, maar ligt er een pontonbrug. Gratis overtocht deze keer. Is er wat mis met de pont, of verwacht men meer ijs? Ik verneem van Marian dat de pont olie lekte en bleef lekken. Daarom is deze weggesleept naar Oostknollendam ter reparatie, en komt omsteeks 15 jan weer in de vaart. Ik vraag Wim of hij nog zin heeft in een oliebollentocht één dezer dagen. 'Kees ik ben net terug uit Almere.' Dat had ik moeten weten, tenslotte ben ik ook sinds gisteren lid van de NVHPV. Volgend jaar ben ik van de partij. Moet te doen zijn, 250 km. op een dag. Wim laat de foto's zien van de tocht. Na het tweede bakkie op huis aan. Met de wind in de rug en met zo'n 40 km. per uur zoef ik over de Westdijk en zie in een flits een ijsvogel voor me langs vliegen. Die moet nu op zoek naar open water voor een maaltje vis.
40 km. gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: