woensdag 3 december 2008

03-12-2008 Komt de winter er aan?

Vanmorgen de Verhees Alleweder voorzien van de nieuwe Schwalbe Durano's, om deze op verzoek van Ymte van Velomobiel grondig te testen. Dat gaat Joep dus doen. Vrijdag a.s. wil hij van Heerhu-gowaard naar Z.O. Beemster fietsen met mij als voorrijder. Als het weer redelijk is, natuurlijk. Onder de Alleweder had ik de Continental Contact gemonteerd, maar deze band liep aan bij scherpe bochten en is heel moeilijk te centreren. De Durano's laten zich makkelijk monteren. Ik pomp ze op tot 8 bar.
Om twee uur schijnt de zon, ondanks de donkere wolken in de verte ga ik fietsen. Deze keer richting Alkmaar. Ik rijd een rondje om het AZ Stadion en via de Boekelermeerweg. Daar zie ik tientallen verse molshopen. Elke boer weet dat als de mollen dieper de grond ingaan, de winter op komst is!
Bij de Praxis vind ik een beugelslot van het merk Yale; kost € 17,50. Met dit slot kun je het stuur van de Velomobiel op slot zetten. Past altijd.
30 km. gefietst vandaag.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

rv zei

Hallo Kees,

Hoe doe je dat precies, stuur op slot zetten? Ik vond elders (?) op het net een vergelijkbaar verhaal kon dat niet reproduceren.

Groet, René - ooit berijder van een Verhees -