zaterdag 20 december 2008

20-12-2008 Waar staat dit kerkje... pas op de jagers!

Om 11.00 uur is het 9 graden, weinig wind en het is droog. Ik ga eerst even langs onze oudste dochter Suzan, vriend Ferdinand en hun zoon Vinny, om enkele foto's te maken van hem als kerstmanneke.
Via de Oostdijk naar Langereis en daar rechtsaf de Westerboekelweg naar Hoogwoud genomen, een mooie weg met links en rechts van de weg knotwilgen. Door naar De Gouwe, De Weere, Abbekerk, en langs de E22 naar Wognum. Bij Opmeer lopen jagers het laatste wild op te jagen, om ze daarna allemaal af te schieten. In de berm zie ik een vijftal eenden liggen: dood. Na honderd meter zie ik een doorweekte haas het hazepad kiezen. Deze haas is net aan de jacht ontkomen. Na Berkmeer verder via de Oostdijk, de Huygendijk, naar de Molenkade, nu ingericht als wandel/fietsgebied. Ooit was dit een dijk met daarop drie molens, om het oude land van Oterleek droog te malen. Gebouwd in 1630 en in 1877 gesloopt omdat toen het stoomgemaaal aan de Hugendijk het malen overnam. De oorspronkelijke contouren zijn weer zichtbaar gemaakt.
55 km. gefietst.

Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

Pé Koomen zei

Hallo Kees, als ik moet gokken denk ik aan het kerkje van Wadway maar heb dan toch ook weer mijn twijfels.
gr.Pé

Kees van Hattem zei

Beste Pe. Gefeliciteerd, je hebt koffie met gebak gewonnen ,zelf af te halen. Groeten Kees.