donderdag 18 december 2008

18-12-2008 Matthijs komt lunchen / samen naar Twisk

Om half één zie ik Matthijs aan komen fietsen. Hij was van de week al eerder aan de deur geweest maar toen waren we er niet. Het wel en wee wordt besproken, en na wat warme broodjes te hebben genuttigd, vraagt Matthijs of ik zin heb om een stuk mee te fietsen richting Twisk. Natuurlijk!
We nemen de Oostdijk, maar vlak voor Spanbroek is de weg afgesloten voor al het verkeer. Men is een loopbrug aan het optakelen en deze wordt op de fundering gezet. Het lijkt erop dat de mannen bezig zijn om een eeuwenoud kerkepad te herstellen. Dus nu gaan we rechtsaf de Wipbrug over en we nemen de Zomerdijk naar Wognum. Het regent en de weg licht ligt vol modder en ander vuil. Onder deze omstandigheden rijd ik toch liever in mijn Mango. Ter hoogte van de afslag naar Zuidermeer nemen we afscheid en ik ga richting Spierdijk en via de Braken naar huis.
40 km. gereden.

Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

lekker stukje gereden dus!:D stukje fietsen zeg je tegen een ligger maar een keer he hahaha