woensdag 30 september 2009

29-09-2009 Burgwerd - Heerhugowaard




Elke ochtend wat later uit bed. Heerlijk geslapen. Eerst even de poepdoos legen, scheren bij de boer, eten en om 9.30 uur rijden richting Afsluitdijk. Eerst moeten we een wel héél steile stalen fietsbrug over. Zelfs zo'n durfal als Wim gaat uit de fiets. We rijden door Witmarsum, Pingjum en komen zo in Zurich. Daar even een sanitaire stop, en dan met tegenwind naar Den Oever, waar Marian op ons wacht met koffie. Ik zie in de verte een fietser de dijk opgaan. Leuk richtpunt, maar we zien deze eenzame fietser pas terug als hij aan het einde van de dijk moet wachten omdat de brug open gaat. Wij kunnen zonder te hoeven wachten doorrijden naar de warmte in de camper. Ik heb zin in het laatste stuk door de Wieringermeer en ik laat Marian weten dat we om 14.00 uur thuis zijn. Vlak voor Heerhugowaard heeft Wim nog een afgelopen ketting achter, die er snel weer oplicht. Ik zwaai nog even naar Sebastiaan, die bij Frisum aan het werk is en precies om 14.00 uur ben ik thuis. Wim drinkt nog thee en nuttigt nog wat chocolaadjes, en als hij vertrokken is komt later Sebastiaan nog even aanwaaien, die het eerste verhaal al gelezen heeft, van ons Borkum avontuur. Ik bedank bij deze de organisatie, mijn slaapjes voor het prettige samenzijn en Marian lief voor de goede verzorging. Ze mag als ze wil zo weer mee. 90 km gereden, en en totaal van 574 km. Wordt vervolgd...

3 opmerkingen:

marcel beekmans zei

leuke brug joh!!! je heb precies 11 kilometer mee gereden dan mij in totaal zie ik!

Martin de Haan zei

Dag Kees,

Leuk je ontmoet te hebben op Borkum. Lees als zovelen jouw en Wim S. blog. Heb ik eindelijk de persoon achter deze digitale identiteit ontmoet.
Die brug is op ongeveer 5 km van mijn woonplaats. Wat de brug voornamelijk lastig maakt is dat hij een wegdek van roosterplaten heeft. Daarop heb je net voldoende grip om omhoog te rijden. Bij echt aanzetten slipt het achterwiel door.

Martje zei

Hoi Kees

Zo te horen hebben jullie het behoorlijk geweldig gehad. Ik was op kamp met die schatjes van me. Was erg leuk maar heeft me wel een longontsteking opgeleverd, weer wat minder. Kom gauw es langs om te kletsen en je Mango weer es te lenen.
groetjes Mart