vrijdag 18 september 2009

18-09-2009 Groot rondje Waterland met Wim




Om 11.15 uur ben ik op De Woude. Ik heb mijn koffie nog niet op, of Wim staat al in de startblokken. Hij wil naar Waterland, en wie weet wel naar Marken. Ik ga voorop, en ik volg de route van de Polderstocht, die we 25 april j.l. als groep gereden hebben. In Volendam hebben we op de Dijk weer veel bekijks, en vlak bij de ijssalon, stop ik bij de molen van Katwoude. Eerst maar eens een broodje, al had Wim liever een coupe ijs gehad. Op Marken is de volgende pauze bij de haven, en alle stoelen buiten zijn bezet door toeristen, die heerlijk van de zon genieten. Wim wil ook nog richting Durgerdam, en op de Zeedijk is mijn snelheid even 50 km per uur. We gaan op het smalle fietspad op de dijk rijden, en bij Uitdam belt Sebastiaan, met de vraag of ik zin heb in een ritje vanmiddag. Hij heeft de werkweek wat eerder afgesloten, en ik laat hem weten dat ik met Wim op pad ben, en nu uitkijk op IJburg en nog wel even onderweg ben. Het is heerlijk fietsen op de dijk, met weinig tegenliggers. Bij theehuis Overleek is er koffie met warm appelgebak. Bij Ilpendam met de pont over en langs het kanaal naar de Starnmeer met een snelheid boven de 35 km. per uur. 142 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: