zaterdag 12 september 2009

12-09-2009 Tweede geslaagde Omringdijk toertocht





Vlak voor het slapen gaan, na de tocht al half dromend afgelegd te hebben, kreeg ik een ingeving. Jan Geel en Pé Koomen kunnen tijdens de tocht vooruit rijden, om de gevaarlijke oversteekpunten vrij te maken, en te houden zodat de grote groep veilig kan doorrijden. Daarna heerlijk geslapen, en op tijd wakker. 20 deelnemers aan de tweede editie van de West-Friese Omringdijk tocht. Om 8.30 ga ik naar de startplaats, en zie Pé al voor me uitrijden. De Muis en Martje heeft hij ook al gezien, met Yvonne in een wel héél aparte kleur Quest. Van alle kanten komen er deelnemers aanfietsen. Vier open liggers, twee Mango's en twaalf Questen. Later zal er er nog een roeifietser aansluiten. Om iets over 9.00 uur gaan we vertrekken. Eerst maar eens de stad Alkmaar door, dan kunnen we een constante snelheid aanhouden. Net voor Koedijk is er de eerste lekke band, en daar blijft het bij. Bij het kerkje van Valkkoog is de eerste pauze, en ik ben mijn meegenomen koffie, met koek snel kwijt. In Medemblik brengen we een flitsbezoek aan Ted de Lange Ligfietsen. Hij weet niet goed wat hij met ons aanmoet, maar we gaan nog wel even voor de zaak op de foto. De meeste zijn al aan hun lunch begonnen, tot dat ik laat weten dat er over 20 minuten in Oostwoud bij Museum de Baan, uitgebreid gelunched kan worden. Als we er aankomen , heeft Annie met twee zonen alles al klaar staan. Er is krentenmik, koffie, thee en chocolademelk. Er zijn er die het museum even binnen gaan, en Henk Katee heft weer eens wat laten liggen bij het bezoek bij Ted en gaat het ophalen. We hebben hem daarna niet meer gezien. Hij is voor ons uit gereden, of heeft ons niet in kunnen halen. Als hij maar weer veilig thuis is aangekomen. Met de wind nu van achteren kan het tempo iets omhoog, en daar is Elly blij mee. We rijden voorzichtig door Enkhuizen, en gezegd moet worden dat alle mede verkeerdeelnemers aller aardigst zijn. Bij de Zijlweg groeten we de roeifietser Igmar Zondervan en Peter de Rond die naar Friesland gaat. Hoorn komt al snel in zicht, de thuisbasis van Kees Schouten. Katinka gaat bij Avenhorn richting de Goorn. Beekie gaat de dijk verder vervolgen richting Purmerend. Het laatste stuk is zwaar voor Martje in de Mango. Het tempo gaat naar 25 km per uur, en ook zij komt moe maar voldaan weer bij het startpunt. Samen met de Muis moet ze nog naar Burgerbrug en naar St Maartensbrug. De rest moeten ook nog wat extra kilometers rijden voordat ze weer thuis zijn. De veilig verkeer regelaars Jan, Pé en Cees bedankt ! Volgend jaar mogen jullie weer mee. Alle deelnemers bedankt, en niet vergeten Annie en zonen. De volgende rit is op zaterdag 17 oktober. Herfstrit door de bossen en duinen van 80 km. Start 9.00 uur vanaf de Smaragd 25. Vandaag 143 km gereden. Wordt vervolgd...

6 opmerkingen:

Gerrit zei

Die smaragd 25 is in hoorn neem ik aan ? dat is nog te doen voor mij om mee te gaan met de herfstrit.

Kees van Hattem zei

Beste Gerrit. Snaragd 25 in Heerhugowaard wel te verstaan.

Kees Schouten zei

Kees,

Ik heb een filmpje op YouTube gezet:
http://www.youtube.com/watch?v=fT7VKmCnMiQ
Marcel heeft dat ook gedaan, die kan je vinden door te zoeken op omringdijk.

Martje zei

Hee wat vermeen ik nu. Marian jarig?
Van harte gefeliciteerd!!!!
Groetjes Mart en nog onwijs bedankt voor gister

Martje zei

ehhh oeps ben ik nu ook al dyslectisch... Verneem!!!

Kees van Hattem zei

Beste Martje. Het is de Marian van Wim die jarig is. Nog goed thuisgekomen ? Tot morgenmiddag. Majoor Kees