dinsdag 8 september 2009

08-09-2009 Nog nooit zo druk in de duinen en bossen van Schoorl



Het moest er een keer van komen. Als ramptoerist naar de zwartgeblakerde duinen en bossen in Schoorl. Ik heb nog nooit op een doordeweekse dag zoveel fietsers in de duinen gezien. Ik neem de Schoorlse Zeeweg, en ga terug over de Nieuwe Weg. Het is goed te zien dat er zwaar materieel over dit schelpenpad gereden is. Opeens zie ik zwartgeblakerde duinen, en het ruikt er zeer aangenaam. Erg dramatisch vind ik het er niet uitzien. Vroeger werden hele heidevelden bewust kaalgebrand, om wat meer mineralen in de bodem te krijgen. Ik heb het snel gezien en snel naar de Berenkuil, en vandaar naar Bergen aan Zee en Het Woud. Terug ga ik via de Weidse Polders, de Nesdijk. Ik fiets ook nog even over de Oude Kanaaldijk, de Rekerdjk en de Friese Weg, een gedeelte van de West-Friese Omringdijk die we zaterdag op verzoek mijden. 68 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: