dinsdag 22 september 2009

22-09-2009 Vijf agenten weten niet waar de Quest thuishoort




Ik ben weer bij Wim ontboden, om de hele ombouw weer ongedaan te maken, en alles moet weer worden zoals het was. Midden in de Schermerpolder belt Wim met de boodschap dat hij net pas, 11.30 uur bij Velomobiel is. Ik moet dus een wat grotere ronde maken, om gelijktijdig bij De Woude aan te komen. Ik heb net mijn koffie op en Marian ziet Wim al bij de pont Hij heeft meteen maar twee kettingbuizen mee genomen. Even sleutelen en we kunnen op pad. Eerst naar het Wormer en Jisper veld, Midden in Wormer rijden wij keurig op de weg, terwijl er ook een fitspad ligt, en een wat oudere agent sommeert ons om rechtsaf te slaan, en we worden staande gehouden door de jongste van de vier agenten. We krijgen te horen dat we als fiets, niet op de rijweg mogen, als er een fietspad is. Ik laat de agent het wetsartikel lezen, en er gaat een wereld voor hem open. Zijn collega's wisten ook niet dat er uitzonderingen zijn. We mogen onze weg vervolgen, en Wim moet natuurlijk eerst zijn loopbaan bij de politie ook vertellen. De Zaanse Schans bezocht, en we gaan door de Enge Wormer richting Neck. De hoge fietsbrug over en we komen bij de Kanaaldijk. Linksaf en via Spijkerboor naar De Woude voor Wim en ik via Zuid Schermer naar huis. 92 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Nog een zoekplaatje voor onze Pé, waar is de linkse foto boven genomen ?

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

hahahaha leuk!!! oom en tante agent ook weer wat geleerd! ik heb dat exemplaar standaard in de Quest liggen, tot nu toe 1x hoeven gebruiken.... oom agent wilde en dicussie voeren ofzo... ik stond op tijd en iets ge irriteert "kijk vriend, je kan de bon uit schrijven, maar het zit zo, het kost u tijd. het kot mij tijd om bezwaar aan te tekenen. uit eindelijk woord ik toch wel in mijn gelijk gesteld wand mag hier rijden, mit u mij sommeert het fietspad te volgen, als ik vervolgens die aanwijzing nergeer ben ik overtreding en mag u me bekeuren . maar aan gezien 9 van 100 fieters door rood rijden hier, ga die lekker bekeuren,het is aan u" daarop ging de morormuis nog protetst maar koos uit eindelijk eiren voor zijn geld, en liet mij gaan en mog zelfs p de openbare weg rijden, wand volgens mij zach hij ook wel in dat die optie vijliger is:P

Sebastiaan zei

Hoi Kees,
Mooi zoekplaatje voor Pé! Ik herken het uiteraard direct ;-)
Groet,
Sebastiaan