zaterdag 29 augustus 2009

29-08-2009 Winderige rit naar Wieringen en door de polders met Jan



De laatste druppels vallen naar beneden. Ik ga fietsen, en ik ga er maar vanuit dat ik tussen de buien door ga rijden. Ik ga naar Oostwoud, om even bij Jan wat af te geven. Ik hoor bij aankomst een apparaat draaien. Jan is onderdelen van de oude tandem aan het zandstralen. Na de koffie krijgt Jan van Annie te horen dat hij ook maar mee moet gaan fietsen, Jan laat weten dat zijn Quest bij een snelheid van 47 km per uur gaat zingen, en bij een snelheid boven de 53 km is het weer stil. Hij heeft er nog geen verklaring voor. De Quest staat rap op het pad , en we gaan richting Medemblik. De stoomtrein houdt ons even op, maar dan met een straffe wind van opzij naar Den Oever. Daar zijn dit weekend de Vlootdagen. Er is veel te zien voor de liefhebber. De hele vloot ligt in de haven, aangevuld met reddingsboten uit Rotterdam. Ik duik de koelcel in waar alle vis in het ijs ligt die men hier aan wal brengt. We rijden het eerste stuk buitendijks rond Wieringen, het Amstelmeer onderlangs, en naar Wieringerwaard. Via een stuk van de Omringdijk komen we in Langereis, en bij de oversteek met de A.C. de Graaf weg ga ik rechtdoor en Jan linksaf richting Opmeer. Het was een mooie rit, geen regen, alleen véél wind. 116km gereden. Wordt vervolgd... Laatste nieuws: Yvonne de Muis doet ook mee aan de tijdrit op Texel, op zaterdag 5 september. Komt dat zien !!

Geen opmerkingen: