dinsdag 18 augustus 2009

18-08-2009 " You've got a friend" zong James Taylor



Het is 11.00 uur en Wim is er met de Foldycar, speciaal aangepast voor het vervoer van de Quest. We gaan meteen rijden naar Hoogersmilde, waar mijn fiets een paar nachten op een bungalowpark in een schuur stond. Wim zet, nadat ik even verslag gedaan heb van mijn fietsavontuur en het bezoek aan Maarten en Petra muziek aan via een i-pod, en de stemming zit er meteen goed in. Het is terug in de tijd, met de mooiste liedjes van de Beatles, Clannad, Enya, en zelfs de Chieftains. Ik hoor Wim zeggen dat we toch wel iets meer gemeen hebben dan de Quest, maar ook van de zelfde muziek kunnen genieten. Er wordt volop meegezongen en ik herken de meeste liedjes bij de eerste tonen. Ik moet er wel bij vertellen dat hij wel een héél mooie instalatie in de Audi heeft. De kilometers vliegen voorbij, en om 13.oo zijn we bij Het Drentse Wold. De receptie is nog een uur dicht, en bellen levert niets op. Ik loop naar de schuur waar de Quest staat en gelukkig is de deur open. Als we de Quest samen op de aanhanger hebben gezet , komt de eigenaar aanlopen. Ik bedank haar nogmaals voor de goede zorg en we gaan dan richting Dronten. Om 15.00 uur zijn we daar, en ik wordt meteen geholpen.Nog wel even tijd voor een korte pauze, en we krijgen een perenwaterijsje. Jan gaat verder aan de fiets. Omdat het draadeinde, toch van 8 mm, is afgebroken, nu wel er kort is om de astrekker er op te draaien moet de as van de linkerkant iets naar binnen getikt worden. Dit lukt, de as zit niet klemvast en de trekker kan erop. Als Jan een nieuwe as wil monteren lukt dat niet meteen. De as is 0,01 mm te dik in doorsnede. Jan zoekt de juiste uit, en deze kan hij er met zacht tikken met een kunststoffen hamer monteren. Na een half uurtje is de klus geklaard. Alles onder garantie en klaar terwijl je wacht. Om 16.oo uur gaan we op huis aan. Wim heeft dan net een hazenslaapje gedaan. Net na de sluizen op de dijk wil Wim wel een ijsje. Met het grootste hoorntje soft ijs is Wim tevreden. Anouk, Peter Gabriel en zelf Chris Isaac begeleiden ons naar Heerhugowaard. Thuis aangekomen vraag ik Marian om ook even van de muziek te genieten en Wim zoekt nog snel een van haar favoriete nummes op 'Wicked game' van Chris Isaac en geniet zichtbaar. Wim nogmaals bedankt. 400 km gereden met de auto. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: