vrijdag 21 augustus 2009

21-08-2009 Langs de zee en door de duinen




Wat later dan normaal, ga ik om 12.00 op pad. Via Ouddorp en Alkmaar naar Schoorldam. Even kijken of de Muis aan het werk is. De Quest staat er niet dus ik ga langs het kanaal verder naar Petten. Ik ga de Zeedijk op en fiets naar de strandopgang bij Hargen vlak langs het water. Er staat een stevige wind pal tegen. Ik ga de duinen in en kom er pas bij het Woud weer uit. Er lopen hier Schotse Hooglanders, maar nu met kalfjes. Ze reageren nauwelijks al ik voorbij zoef. Een drietal fietsers blijven gewoon naast elkaar rijden, als ik de 10% afdaling neem. Ik moet flink in de remmen. Ze hadden me wel degelijk zie aankomen. Ik moet denken aan de vraag die Jan Geel stelde tijdens de Zomertoer j.l woensdag. Waarom blijven fietsers op de weg staan, en waarom zetten ze hun fietsen niet aan de kant bij pech ? Er was een vrouw die het antwoord wel wist. " In wezen zijn fietsers heel a-sociale weggebruikers " Ik ga verderop bij Egmond Binnen de duinen weer in, en via de Noorderweg kom ik ik Bakkum Noord uit. Binnendoor naar Heiloo via de Westerweg, het Heilooërbos en het Nijenburgerweggetje. Heerlijk gefietst. Morgen maar weer eens met Wanda en Arie op pad. 80 km gereden. Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: