maandag 17 augustus 2009

15-08-2009 Van Raalte naar Onstwedde




Het is 8.00 uur. Voor mijn doen ben ik laat wakker. Na een kop thee bij Natasja en Ruby ga ik om 9.30 uur rijden. Marian en Ruby zwaaien me uit. Ik fiets door mooie oorden en velden, en bij Ommen en Junne komen oude herinneringen boven, uit de tijd dat ik hier met Marian lief en haar ouders in een vacantiehuisje verbleef. Natuurlijk raak is van de route af, en ik kom zelfs op een onverharde zandweg terecht. Even lopen naast de fiets en ik kom weer in de bewoonde wereld. In Hoogeveen zie ik Marian, mijn trouwe volgster bij het station. Ik spreek met haar af dat ze voor mij uit gaat rijden, en ik zal haar proberen te volgen. Op 60 km wegen geeft het geen enkel probleem. Ik ga over het fietspad, of blijf achter haar rijden. Als ik te ver achterblijf neemt ze sommige rotondes twee keer, zodat ik kan inlopen. Wat een schitterend landschap ! De meeste tijd fiets je hier in de schaduw van eeuwenoude eikenbomen en ander groen. In Borger tegenover de kerk, offreer ik Marian op een kop thee, en zelf ben ik wel aan een dubbele espresso toe met kruidkoek. Ik bel Maarten, en hij reageert enthousast. " Oh ! Pap dan ben je er bijna " Het is nog wel een uur fietsen, maar met een stevige wind mee zijn we om 16.00 uur in Onstwedde, en we worden blij ontvangen door Maarten en Petra op hun net verkregen landgoed. 145 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

marcel beekmans zei

reeskees heeft er zin aan !!! onswedde en ongevong is super mooi!!! ik ben in winschoten op gegroeit kwam met de bukker erg vaak in onswedde enzo.... erg leuk daar!!!