donderdag 20 augustus 2009

20-08-2009 Quest 209 heeft nu ook armsteunen




Vanmorgen de armsteunen aangebracht. Na lange ritten voelde ik nogaleens tintelingen in mijn rechter schouder. Het geheel is uitgevoerd zoals Wim ze in zijn Quest heeft, en naar het idee van Bart van Ventisit. Ik heb alleen een demontabele versie, d.m.v. ogen met daardoor heen een kliksluiting. Te zien op de foto. Ik moest daarvoor de gaten van 6 naar 8 mm uitboren. Vanmiddag fiets ik even naar De Woude, om deze verbetering te laten zien. Ik kan de riemen tot op de mm nauwkeurig afstellen. Wim ziet meteen dat dit de draagbanden van de Velomobiel tassen zijn, die voor dit doel perfect zijn. Ik lees het artikel in het NHD van onze Jan Geel, en een leuk stukje van Oma met haar kleinkinderen, voor het eerst op een ligfiets. Om 15.00 uur steekt er een wind op ronde De Woude, en Wim kijkt even op de buienrader. Het gaat spoken in Nederland, alleen de vraag is waar. Ik krijg van Wim nog een paar verstandige adviezen mocht ik op de terugweg worden overvallen door noodweer. Meteen ergens het erf op, Quest binnen zetten en afwachten tot de bui over is. Thuis bel ik Sebastiaan even met de vraag of hij met de Quest naar het werk is vandaag, en of hij zandzakken of een paar waterzakken in zijn fiets legt als hij vanmiddag naar huis gaat. Hij als lichtgewicht is natuurlijk vatbaar bij harde windstoten. Hij zal voorzichtig zijn. 38 km gereden. Wordt vervolgd...

1 opmerking:

Sebastiaan zei

5 spatten gistermiddag en met de wind schuin van voren rustig 38-39 gereden, zonder grote inspanning. Even een zwarte lucht, maar geen moment iets van 'noodweer' gemerkt!

Groet,
Sebastiaan