vrijdag 10 april 2009

10-04-2009 Petje af voor Chris

Om 7.30 uur is het al meteen gezellig aan de koffietafel, en de tocht moet nog beginnen. Mark, Chris, Wim, Sebastiaan en Eduard, deze laatste is al helemaal uit Wateringen komen fietsen. Na de koffie gaat het richting Twisk, met Mark voorop, die de meest touristische route neemt maar niet de snelste. Volgende keer ga ik voorop rijden. Matthijs belt om 8.45 uur met de vraag waar we ergens uithangen. Ik meld dat we bij het viaduct zijn, 4 km bij Twisk vandaan. Het is volle bak bij de familie Leeghwater, de slingers hangen er, want er is er een jarig vandaag. Na de koffie snellen we met windje 4 Bft in de rug naar Den Helder, waar we nog net op tijd zijn voor de boot. Om 11.08 uur vaart de boot de haven uit, met 13 Velomobielen en een Condor ligfiets aan boord. Yvonne uit Burgerbrug is ook van de partij en ze weet de Questen, Mango"s, Verhees Alleweder en de Baanbreker bij te houden. Meestal heeft ze een kar achter de fiets hangen , met daarin een 14 kilo zware Border Collie. Het trapt nu een stuk lichter! Matthijs is het eerste uur niet bij haar weg te slaan. Het is stil op het eiland, waar wij fietsen. het meeste geluid maken de vogels en de honderden lammetjes op de dijken. De voorrijders verlies ik even uit het oog, en ik stuur de hele groep een dijk op waar het hek deze keer op slot zit. Omkeren dus en de juiste weg vervolgen. In het restaurant tracteert de Twisker Ligfietsclub op twee maal koffie met gebak, en onze fietse hebben veel bekijks, en ook Yvonne kijk haar ogen uit bij al dat moois. Het tweede deel gaat door de duinen en de bossen bij de Hoorn. We hoeven niet lang te wachten op de boot, en terwijl we een ijsje eten maakt Yvonne een proefrit in mijn Quest, en ze is verkocht. Na de overtocht splist de groep zich op in drieën. Ik ga met Chris, Mark en Yvonne langs het Noord Hollands kanaal richting Alkmaar. Bij Burgervlotbrug zeggen we dit aangename gezelschap gedag. Chris moet daarna nog een keer de benen strekken, en bij Schoordam ga ik de brug over, en ik ben om 18.15 uur weer thuis, na een prachtige dag fietsen. Chapeau ! voor Chris, die vandaag zeker 180 km gefiets heeft in de Alleweder. 165 km gereden. Ik hoorde nog de volgende opmerking over Yvonne van ene S "Haar figuur past mooi bij de stroomlijn van de Quest"
Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

marcel beekmans zei

netjes hoor die kilometer!! erg leuk dat jullie as groep de krant hebben gehaald!!

Sebastiaan zei

Volgens mij zei ik dat de rondingen mooi uit kwamen, daar bij in het midden latend of ik het over de Quest of over Yvonne had ;-)
Maar alle gekheid op een stokje: het was een mooie tocht, goed gezelschap en uitstekend weer. Met dank aan de Twisker Ligfietsclub.
Groet, Sebastiaan