dinsdag 7 april 2009

07-04-2009 De Polders-tocht verkenning

Om 10.30 uur is het de hoogste tijd om te gaan fietsen. Vandaag wil ik de route gaan verkennen van de Polders-tocht, die zaterdag 25 april georganiseert verreden gaat worden. De afstand is ongeveer 160 km, en zal met en gemiddelde van 25 km per uur verreden worden. Er zijn drie pauzes, de eerste in Etersheim na 40 km, de tweede op Marken na 74 km, en de laatste na 120 km bij Het Twiske. Marian gaat mee met de Hymer en zorgt voor de inwendige mens. Ik ga eerst even bij Wim langs, om de sloep te bekijken. het is een pracht! Dan naar Purmerend, en ik volg de route. Bij de dijkopgang net buiten Monnickendam is de weg opgebroken, en moet de Quest onder de afzetting door geduwd worden. Op Marken zijn nu het hele jaar door toeristen. Om 16.30 uur ben ik bij de pont van Ilpendam, en omdat ik vanavond bij dochter Suzan eet is dit het einde van de route. De volgende week verken ik het laatste stuk. Langs het kanaal weet ik 40 km per uur aan te houden, en om 17.40 uur kan ik zo aan tafel schuiven. 154 km gereden.

Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen: