maandag 27 juni 2011

27-06-2011 Sleutelen aan FAW 42, en Wim komt zijn Goddelijke lichaam even laten zien


Ik bel eerst Robbedoes even, voor ik naar De Woude fiets. Ik krijg te horen dat hij niet in staat is de telefoon aan te nemen. Dat wil ik geloven na dat feest ter ere van hun 25 jarig huwelijk, en ze vierden ook dat ze samen 100 zijn geworden. Even later belt hij me terug, en zegt dat hij de volgende week maandag zeker meegaat. Bij Wim hebben we het alleen maar over de geweldige tijden en kilometers die hij gereden heeft tijdens de een uursrace en de 200 mtr sprint. Ik blijf niet te lang want na de middag komt er een FAW voor groot onderhoud. Ik ben net thuis of Wim2 komt op de bukker even de banden betalen die ik hem na " de rit met de 13 lekke banden " heb aangerijkt. De Alleweder 42 van Bert komt ook snel het pad op. Er moet flink aan gesleuteld worden. Nieuwe ketting, freewheel, alle rubbers vervangen, nieuwe lagers kettingrol enz, enz. Ik dacht dat ik het meeste speciaal gereedschap wel had, maar ik moest twee maal naar Vitorio voor een BBB Sram pignon sleutel, en een freewheel 11-28 8 speed. Voor het eerst staan de ramen aan de voorkant open met deze hitte. en wie denk je dat er voor het open raam staat, zowat nakend ? Wim !!! Hij is. met enkel een strak broekje aan in de Quest gestapt , maar wel met racekap, en dat is hem goed bevallen. Je zit niet met je knar in de felle zon, en met het vizier omhoog geeft het verkoeling. Na zich gelaafd te hebben aan wat fris, gaat hij weer op hoge snelheid { 50 km p/u } op huis aan. Doe de volgende keer een mannenstring aan Wim, je kan het hebben !! Na het eten heb ik nog een ambulant klusje in Nieuwe Niedorp. Even een linker pedaal los draaien, wat Hugo niet lukte. Ook ik draai eerst even de verkeerde kant op, maar met behulp van een latje en een speciale lange sleutel lukt het. 105 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Pé is ook weer in het land. Wim werk eerst even dat randje vet weg, voor je je de foto op je blog zet !

1 opmerking:

Robbedoes zei

Hoi,

Hopelijk kan ik volgende week weer eens mee op de koffie naar Wim.

BTW volgens mij is dat de band van de hartslag meter bij Wim en dus geen randje vet :-)

Gr
Rob

ps mannen in een string…….
Doe ze mij maar in een tutu :-)