Vanmorgen ben ik al vroeg richting Oostwoud. Daar aangekomen is Jan bezig met de stroomlijnkappen. Hij heeft een paar flinke ronde gaten geboord in de body van de Quest. Daarin komen de magneten om de kap op zijn plaats te houden, en ze zijn dag ook zo weer los als er een band verwisseld moet worden. Mijn Quest kan op zijn kant en de twee witte leds worden er uitgedrukt/getikt. Je moet héél handig zijn om dat van onder uit de voetgaten te repareren. Goed licht, plakband, de juiste bril op, en de twee nieuwe leds zitten er snel in, zij het met veel moeite. Ze hebben nog nooit zo fel wit licht uitgestraald ! Het was onderwijl flink gaan regenen, en de Quest moest onder de overkapping. Na nog even nazitten, ga ik in de stromende regen naar Matthijs in Twisk. Ik krijg daar ook meteen koffie, en bewonder de nieuwe door Matthijs gelegde laminaat vloer. De rust is enigszins terug gekeerd, en maandag weer fietsend naar het werk, en verder met het installeren van verwarmingsketels voor de leerlingen. Gisteren kreeg ik een mail van Wim2, met een kort verslag van zijn 300 km rondje IJsselmeer, maar met averij. Bij het overrijden van een brug bij Blokzijl met het linkerwiel een rand geraakt van een verhoogd fietspad. Onderuit, en links flinke schade. Geen inwendige kneuzingen ! De Quest of Wim zelf ? Jan Reus gaat dat op aanraden van Ymte weer onzichtbaar herstellen. 65 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Matthijs was bekend met het bollen van de Moiree toen hij nog Mango reed. Door het nemen van scherpe bochten op hoge snelheid ontstaan er zijwaartse krachten die er de oorzaak van zijn dat het canvas breekt. De banden goed op spanning houden dus !
zondag 5 juni 2011
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten