donderdag 23 juni 2011

23-06-2011 De Muis met Quest en al te water.

Gisteren zag ik bij het wegrijden van De Muis dat haar lampen voor erg diffuus waren. Bij navraag vertelde ze dat ze een poos geleden vlak bij Burgerbrug, daar waar ze vanaf de West Friesedijk zo half en half een vrijliggend fietspad aangelegd hebben, uit de bocht gevlogen is, en te water is geraakt. De Quest liep al aardig vol. Ze kon voorkomen dat ze omsloeg door buitenboord te gaan hangen. Met behulp van omstanders uit het water gehaald. Eenmaal thuis gekomen, en nadat de adrenaline weer op normaal niveau was, voelde ze dat ze een paar ribben gekneusd had. Dit heeft ze weken gemerkt als ze moest niezen, hoesten maar ook bij het lachen. Ze rijdt met een Quest met absoluut geen achtervering, en ik heb haar geprobeerd uit te leggen dat vering achter nodig is voor een betere wegligging/weggedrag, maar ik kon haar niet overtuigen. Reacties zijn welkom !! Wordt vervolgd...

7 opmerkingen:

stradaatje zei

Oei, een duikboot is de Quest bij mijn weten nog steeds niet ;-) !
Al goed dat Muis zich nog kon bevrijden !
Waarom wil ze persé met een ongeveerd achterwiel rijden ? Ik zou niet zonder willen !

Kees van Hattem zei

Deze Quest is van iemand geweest die meer dan 100 kg woog. Deze heeft vast een rode veer in de veerpoot gedaan. Groeten Kees.

Wim Schermer zei

En degene die daarmee reed ziet ook nog eens kans alle rode veren aan barrels te rijden.
Groeten,
Wim

Cees zei

Ik heb nog nooit een muis meegemaakt die zo graag in het water ligt :) Hoop dat Astra er niet in zat .. Anders hebben ze alle twee de schrik in de benen.
Ga waarschijnlijk mee zaterdag, hoop wel dat de drank uit het lijf is anders zou ik de muis wel eens achterna kunnen gaan op die dijk. :) mvg Cees

Marian zei

Allemaal de hartelijke groeten van onze professor Ben!
Was daar op de terugrit bij Maarten vandaan even op de koffie. Ben deed eerst de garagedeur open voor ik naar binnen ging om daar zijn grote trots te tonen: een prachtig blauwe carbon Quest.
Ik kan er niets anders over zeggen dan dat hij prachtig stond te glimmen en daarin wedijverde met Ben die glom van trots!

groets, Marian

Maarten zei

Verklaar je nader: De Muis rijdt rond met een te stugge vering, of rijdt ze rond met een vastgerotte vering waardoor het wiel helemaal vastzit?

Nu is de vering van velomobiel absoluut voor verbetering vatbaar (eigenlijk vooral de demping). Een mooi project voor Wim als de radiaalbanden er zijn :-p ?

Kees van Hattem zei

Maarten. Ik had de achtervering er graag even uitgehaald, maar De Muis is er zo aan gewend. Het kan zelfs zijn dat er een massieve opvulling in zit. Ik kreeg er met het naar beneden duwen van de achterkant geen neerwaardse beweging in. Kees