zaterdag 4 juni 2011

04-06-2011 Velomobiielen op de Groenmarkt


Hugo OranjeStrada 67 is hier om 11.00. uur. Hij heeft links een rare bobbel gevoeld tijdens het rijden. Ik zie dat er een bobbel zit midden op het loopvlak van de Vredestein Perfect Moiree 47, de band waar de Strada standaard mee afgeleverd wordt. Ik had de band tot 5 Bar opgepompt, en nu zie ik dat het canvas is gescheurd. Ik zal de testrijder eens vragen of dit meer voorkomt ! Hugo heeft nog nooit een band verwisseld, en hij is wat blij dat hij even kan zien hoe een ervaren iemand dat doet. Marian fiets vandaag ook mee in de Verhees Alleweder. De lange zilverkleurige haren gaan los in de wind, en we gaan op Avenhorn aan. Vlak voor het winkelcentrum heeft Hugo een leeglopende voorband. Hij kan voor de tweede keer zien hoe je in vijf minuten een lekke binnenband vervangt. Jan Geel is er als eerste, en ik zie dat hij de stroomlijnkappen definitief gemonteerd heeft met magneten. Worden ze geel of zwart geverfd ? Het ziet er snel uit, dat is zeker ! We zien een groene Strada staan van Ida, en ik zie een beschadigde voorkant. Ze is bij Jup achterop geknald. Duidelijk is te zien dat de Strada niet meer spoort, en dit zelfde euvel heeft de witte Strada van Jup. Bij hem is de linkerband aan het afslijten. ze zijn net terug op Duitsland en hebben daar op hele slechte fietpaden gereden vol gaten en kuilen. Ze zijn blij dat ze met hun fietsen niet naar Dronten hoeven, maar volgende week langs komen bij de Velomobiel Garage Noord Holland in Heerhugowaard. Er melden zich nog zeven Velomobielen, en er is veel belangstelling voor onze duurzame manier van vervoer. Er wil zelfs een wat ouder vrouw, tonnetje rond, die in de Quest wel een proefrit wil maken. De enige die dat mag is Jupp, en wel in de Cardon Quest van Wim, en hij weet wel wat hij na de Strada wil ! Zelfs Marianlief vermaakt zich prima, en dat wil wat zeggen !! Martin uit Badhoevendorp poseert nog even bij zijn maagdelijk witte Quest, die straks bestickerd gaat worden met de tekst als op zijn shirt. Geslaagd evenement ! Morgenvroeg fiets ik naar Jan Geel in Oostwoud. Jan helpt me even met het vervangen van de dagrijverlichting, die dood is. 27 km gereden. Wordt vervolgd... P.s na het wegrijden volg ik het fietspad vanaf het winkelcentrum naar de West/de Burg en we komen hopenloos vast te zitten tussen drie hekken. Een man op een bromscooter zegt dat het voor hem met zijn vrouw achterop, met de boodschappen , ook krap is. Als ze nou gewoon het ene hek een tegel naar achter zetten kan een Velomobiel er door. Ik ben niet te beroerd om even uit te stappen !! Is dit werk voor de Fietsersbond ? De bovenste foto heeft Marian genomen met de Iphone.

Geen opmerkingen: