zondag 12 juni 2011

12-06-2011 Brederode en ambulant sleutelen.


Om 9.30 uur ga ik richting De Woude. Ik heb even staan wachten, want je weet maar nooit wie er nog mee gaat op deze Pinksterzondag. De Muis had mee willen fietsen, maar was niet lekker. Bij Wim is er eerst koffie, en op als we langs de vaart rijden valt net voorbij Marken Binnen de eerste regen. Wim heeft er zin in en de snelheid gaat flink omhoog op het snelle fietspad langs de Nauernasche Vaart. De pont kunnen we snel op, en voor de tweede keer gaat Wim versnellen, nu op het fietspad langs de Amsterdamseweg. hij moet wel even afremmen bij de twee verhogingen in het wegdek bij de bushaltes. Ik zie zijn achterwiel loskomen, en de achterkant van de Quest maakt een slinger naar rechts. Op de Ruïne van Brederode is het huurleger het hele Pinksterweekend aanwezig, en men is zich aan het voorbereiden op de veldslag van Leidschendam op 25 -25 juni a.s. De tinnegieter moet voor deze veldslag 120 kogels gieten, zo groot als een flinke knikker. Op dinsdag verwachten ze een honderdtal kinderen, en Marianne van Occitanne mag voor 200 man soep koken. Ik heb vandaag de verse kruiden gebracht. We drinken daar nog een kop koffie, en we gaan via de Sluizen van IJmuiden naar Beverwijk. Ik ga even langs bij Katinka. Haar achterderailleur is door de te lange ketting stuk geslagen, en de kooi is aan de achterkant uit de inbus gescheurd. Ik zet er een nieuwe voor in de plaats, en ze kan weer fietsen. Na de klus is er koffie, Nespresso, en laat dat nou nog smaken ook. Wim zet na de Auerbachstraat nu De Woude in de iPhone en ik hoef enkel maar achter hem aan te rijden. Op de dijk van Driehuizen naar Schermerhorn de Molendijk kom ik nog twee gele Questen tegen. Ik pak snel mijn camera, en het resultaat is dat ik ze net mis. 110 km gereden. Wordt vervolgd... P.s Van Wim kreeg ik nog een foto per mail, waarvoor mijn dank.

Geen opmerkingen: