dinsdag 7 juni 2011

07-06-2011 De Camino in 2012 ?


Ik fiets vandaag via Schoorldam naar Den Helder. Dat had ik dus beter niet kunnen doen ! Als fietsers wordt je nu alle kanten opgestuurd. Ik kom wel door een mooi aangelegde tunnel, maar ook fiets ik over de Oudendijk, en door de weilanden om uiteindelijk ergens op de Parallelweg uit te komen. Bij 't Zand maakt ik een paar foto's van de te restaureren korenmolen de Hoop. Ik ben benieuwd wat René van de route vind, want het is zeker geen doorrijroute. Ik fiets langs Vliegveld De Kooy en het is op deze plek waar het gras aan twee kanten een meter hoog staat. Geen prettig fietsen ! Je zou er maar dagelijks langs moeten van en naar je werk, net als Cees. Haalde hij hier voorheen een Mangorijder uit Wieringerwerf op hoge snelheid in, nu doet hij dat weer met dezelfde rijder maar deze rijdt nu ook een Quest.! Ook niet leuk voor de man ! Cees kan haast niet wachten tot zijn aangepaste witte toerkap klaar is. Hij vraagt of na " De bron van de Maas " tocht dit jaar, Schotland het volgende land is. Ik laat hem weten dat het daar wel erg stijl en ruig is. Hij heeft wel een andere bestemming, en hij is er net zelf geweest, namelijk Santiago de Compostella. We gaan fietsend wel te verstaan, heen en terug is het iets meer dan 4000 km. Het wordt net als de tocht in augustus a.s een rit voor genodigden. Terug fiets ik via Maartensvlotbrug, de Westfriese Dijk, Krabbendam en Geestmerambacht. 90 km gereden. Wordt vervolgd... P.s De twee laatste foto's zijn van ht net aangelegde Nollenpark, vlak bij de gevangenis.

4 opmerkingen:

Rene van den Berg zei

Het is inderdaad omrijden geblazen. Gisteravond reed ik zeer eenzaam rond 23.45 in de donkere weilanden rondom Schoorl. Gelukkig onweerde het niet.

Totdat de nieuw aangelegde ventweg rond Schoorldam weer open is rijd ik eventjes via Schoorl naar Den Helder en dat gaat wel. Doe er wel iets langer over dan de op dit moment gebruikelijke 42 a 45 minuten.

klaas de jong zei

Wow... Zijn er al meer Questen naar Santiago geweest? Als het mee zit wil ik die tocht over 2 jaar ook maken dus ik ben benieuwd naar ervaringen en de beste ligfiets routes e.d.

Mijn partner loopt hem en het lijkt mij ook een fraaie tocht.

Kees van Hattem zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Kees van Hattem zei

Dag Klaas. Er schijnt iemand uit Nrd Holland nu onderweg te zijn naar Santiago in een Velomobiel. Wie weet hier meer van ? Groeten Kees.